• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

چگونگی عملکرد الگوریتم لینکدین در سال 2022

چگونگی عملکرد الگوریتم لینکدین در سال 2022

الگوریتم لینکدین چیست؟

الگوریتم لینکدین تعیین می‌کند که فیدهای یک کاربر به چه شکلی باشد و چه پست‌هایی از افراد، سازمان‌ها و موضوعات مختلف ارائه شوند. الگوریتم در ابعاد بزرگ عمل می‌کند و بر روی میلیاردها پست در روز تاثیر می‌گذارد. با توجه به تخصص و حوزه کاری، همواره به دنبال آن است که اخبار جذاب و کاربرپسندتر نشان داده شود. یادگیری الگوریتم و نحوه عملکرد آن در سال 2022 می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را به ثمر برساند.

شماتیک عملکرد الگوریتم لینکدین

 

جهت مطالعه اخبار و تازه‌ها، مقالات و آشنایی با خدمات شرکت بهینه کاوان کیفیت صفحه لینکدین ما را دنبال بفرمایید.

صفحه لینکدین شرکت بهینه کاوان کیفیت

لینکدین یک پلتفرم شبکه سازی افراد متخصص و حرفه‌ای محسوب می‌شود. همانند هر شبکه اجتماعی دیگری باید درک درستی از عملکرد الگوریتم لینکدین داشته باشید تا بتوانید بهت راندمان را داشته باشید. نحوه عملکرد این الگوریتم بدین صورت است:

1- فیلتر اولیه بات‌های لینکدین  

هر موقع که آپدیت جدیدی را در صفحه لینکدین خود انجام می‌دهید، بات‌های لینکدین محتواها را در یکی از سه دسته زیر قرار می‌دهند:

محتوا Spam

محتوا با کیفیت پایین

محتوا clear

بعد از آنکه لینکدین این دسته‌بندی را انجام داد، الگوریتم لینکدین نیز مفید بودن و مرتبط بودن پست را تعیین می‌کند.

2- مرحله آزمایش

این بخش فرآیند تست مخاطبان انجام می‌شود. هنگامی که ربات‌ها پست شما را دسته‌بندی کردند، آن را برای مخاطبان شما ارسال می‌کنند تا ببینند محتوا شما چقدر محبوب است. در ابتدا به گروه کوچکتری از افراد نشان داده می‌شود. باید در نوشتن محتوا دقت کنید تا مخاطبان از گزینه‌های “hide”  و “Report as Spam”  استفاده نکنند.

3- جلوگیری از فیلترهای اسپم

با توجه به تعامل اولیه پست شما بررسی جهت عبور از فیلتر هرزنامه یا spam انجام می‌شود. اطمینان حاصل نمایید تا کاربران پست شما از فید خبری خود گزینه hide یا برچسب هرزنامه استفاده نکنند. برای جلوگیری از این امر باید قبل از ارسال پست پاسخی را برای سوالات زیر آماده نمایید:

آیا محتواهای زیادی را پست می‌کنید؟

آیا این پست برای هر شخص یا سازمانی توهین امیز به حساب می‌اید؟

افراد در حوزه تخصصی شما به این پست علاقه‌مند هستند؟

آپدیت یا خبر به موضوع پست مرتبط است؟

ایا این پست به تخصص حوزه شما مرتبط است؟

لینکدین شبکه اجتماعی است که فراتر از فیس‌بوک یا اینستاگرام به عنوان یک شبکه افراد متخصص به حساب می‌آید. مردم مطالب حرفه‌ای خود را بیشتر در شبکه اجتماعی لینکدین به اشتراک می‌گذارند.

4- امتیازبندی محتوا

در این بخش محتوا شما با توجه به تعامل کاربران امتیاز می‌گیرند. برای مثال اگر لایک را یک امتیاز در نظر بگیریم. در این صورت کامنت گذاشتن دارای دو امتیاز و شیر کردن محتوا سه امتیاز دارد. امتیاز این پست روند نمایش آن را مشخص خواهد کرد. اگر محتوا کیفیت پایینی داشته باشد تنزل می‌یابد و اگر کیفیت بالایی داشته باشد به افراد بیشتری نشان داده می‌شود. ن ان

5– ارزیابی افراد واقعی

اگر در پست خود توانستید افراد بیشتر را جهت تعامل درگیر نمایید. به همین ترتیب اگر محتوا ارزشمندی باشد، افراد برای یکدیگر ارسال می‌کنند و به عنوان محتوای پرطرفدار در فید اخبار و … ظاهر می‌شود.

شرکت بهینه کاوان کیفیت با داشتن پرسنل مجرب، مرکز تماس مدرن و همچنین سابقه درخشان در حوزه خدمات تحقیقات بازار به صورت حرفه‌ای در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت دارد.

در سال 2022 چگونه الگوریتم لینکدین را شکست دهیم؟

درک الگوریتم لینکدین آنقدرها هم که فکر می‌کنید، سخت نیست. بنابراین پست‌‌های پرطرفدار ( تعامل بیشتری را ایجاد کنند) اولین چیزی است که در فید لینکدین خود می‌بینید. همچنین با استفاده از گزینه‌های “Top”  و “Relevance” می‌توانید پست‌ها را اولویت‌بندی نمایید.

لینکدین چگونه می‌فهمد که چه چیزی به ما مربوط است؟ جواب مشخص است. لینکدین محتوا را براساس فعالیت‌های اخیر ما نظیر: لایک‌ها، کامنت‌ها، یا افرادی که فالو می‌کنید و … برای ما به نمایش می‌گذارد.

1-  انتخاب زمان مناسب برای پست‌گذاری

بهترین زمان برای پست‌گذاری با توجه به موقعیت مکانی کاربران و همچنین رفتارهای روزمره آن‌ها مشخص می‌شود. با توجه به این موارد می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی لینکدین برای فعال بودن در مناطق مختلف استفاده نمایید.

2- انتخاب محتوا حرفه‌ای مطابق با لینکدین

منابع مختلف لینکدین کاملا مشخص کرده‌اند که بر روی چه چیزهایی در این پلتفرم تمرکز دارند: لینکدین دنیای حرفه‌ای است بجای فایل‌های بصری، گیفت‌ها، ویدیوها و اسکرین شات‌های شخصی.

هدف الگوریتم لینکدین این است که اخبار، پست‌های شغلی و محتوای به‌موقع و در دسترس به کاربران و مطابق با حرفه شخصی آنها به نمایش درآیند. باید محتوا را مرتبط با صنعت خود انتخاب و در رابطه با رشد شخصی یا شغلی ارائه دهید.

نتیجه‌گیری

در حالیکه که لینکدین اساسا یک رسانه اجتماعی B2B شناخته می‌شود اما برای تمامی برندهای B2B و B2C مفید است. مدیران شرکت‌های بزرگ در این رسانه پست می‌گذارند. انتشار محتوا در لینکدین دامنه شما را گسترش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

مرجع اصلی

https://www.socialchamp.io/blog/linkedin-algorithms-to-keep-in-mind-this-year

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com