• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

گزارش ۲۰۲۳ J.D.Power بهبود نتایج قابلیت اطمینان خودرو

گزارش ۲۰۲۳ J.D.Power  بهبود نتایج قابلیت اطمینان خودرو

بهبود نتایج VDS در سال ۲۰۲۳

پژوهش‌های ۲۰۲۳  (VDS) Vehicle Dependability StudySM در مجله J.D.Power  منتشر شد، میانگین مشکلات صنعت خودرو، ۱۸۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) را گزارش می‌دهد، که نسبت به سال ۲۰۲۲  PP100 6 بهبود یافته است. این مطالعه نحوه عملکرد خودروهای مدل سال ۲۰۲۰ را بررسی می‌کند. از نظر کیفیت، تعویض قطعات و جذابیت – از جمله وسایل نقلیه با فناوری جدید – به سازندگان خودرو کمک می‌کند تا وسایل نقلیه بهتری طراحی و بسازند تا در آزمون زمان مقاومت کنند و ارزش فروش مجدد بالاتری داشته باشند.  عدد PP100  کمتر نشان‌دهنده عملکرد بالاتر است.

در راستای این بهبود، برندهای بازار انبوه با ۱۸۲ PP100، ۸ PP100 کمتر از یک سال قبل و ۲۳ PP100 کمتر از برند‌های برتر (۲۰۵ PP100) با مشکلات کمتر هستند. شکاف بین این دو بخش از زمان شروع مطالعه ۳۴ سال پیش به بیشترین حد خود رسیده است و منعکس‌کننده روندی است که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. یک نیروی محرک برای اختلاف قابلیت اطمینان بین دو بخش، فناوری جدیدی است که در وسایل نقلیه معرفی شده است. برندهای برتر معمولاً فناوری بیشتری دارند که پیچیدگی و احتمال مشکلات اضافی را افزایش می دهد.

به نقل از Frank Hanley مدیر ارشد بنچمارک خودرو در مجله J.D.Power : “در صنعت خودرو این روال مرسوم است که ویژگی‌ها و مفاهیم را با قرار دادن در خودروهای جدید ابتدا به صنعت معرفی می‌کنند.” در ادامه به  این موضوع اشاره شد: “دو مورد از مطالعات برجسته صنعت، J.D. Power Initial Quality StudySM (IQS) و Vehicle Dependability Study، یکی از نشانه‌های مهم برای برندهای بازار انبوه هستند، که به دنبال پذیرش و پیاده‌سازی این ویژگی‌های فناوری در مجموعه خود هستند. پیوند بینش از این دو مطالعه، با اثبات روندها و نشان دادن اینکه چگونه برخی از خودروسازان از بروز مشکلات در اوایل و در طول تجربه مالکیت جلوگیری می‌کنند، خودروسازان را بهتر آگاه می‌سازد.”

وسایل نقلیه ۳ ساله اندازه‌گیری شده در مطالعه امسال برای اولین بار در مطالعه کیفیت اولیه ۲۰۲۰ ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند. شش برند از ۱۰ برندی که در IQS 2020 رتبه‌بندی شده‌اند، جزو ۱۰ برند برتر در VDS امسال هستند. برخی از نواحی که از ۹۰ روز تا سه سال مالکیت بیشتر خراب شده‌اند، خرابی باتری استارت، نقشه‌های قدیمی، Android Auto/Apple Car Play و مشکلات تشخیص صدا هستند. افزایش مشکلات در حوزه فناوری اهمیتی را که به‌روزرسانی‌های آنلاین می‌تواند در اصلاح مشکلات سیستم‌های صوتی و به‌روز نگه داشتن اطلاعات موجود در آنها ایفا کند، نشان می‌دهد.

این مطالعه در سال ۲۰۲۲ دوباره طراحی شد تا شامل ویژگی‌ها و فناوری موجود در خودروهای فعلی باشد. اکنون ۱۸۴ مشکل خاص را در ۹ دسته اصلی خودرو پوشش می دهد: آب و هوا، کمک رانندگی؛ تجربه رانندگی؛ خارجی؛ ویژگی‌ها/کنترل ها/نمایشگرها؛ اطلاعات سرگرمی؛ داخلی؛ پیشرانه؛ و صندلی‌ها.

 

یافته‌های کلیدی براساس مطالعات ۲۰۲۳

مشکل‌ساز بودن سیستم‌های اطلاعات سرگرمی: دسته‌بندی اطلاعات سرگرمی همچنان با میانگین ۴۹٫۹ PP100 مشکل‌سازترین است، تقریبا دو برابر بیشتر از دسته بعدی که بالاترین رده بیرونی مشکل‌ها را دارد. شش مورد از ۱۰ حوزه مشکل اصلی در این مطالعه مربوط به اطلاعات سرگرمی است، از جمله تشخیص صدای داخلی (۷٫۲ PP100)؛ اتصال Android Auto/Apple CarPlay (5.5 PP100)؛ اتصال سیستم بلوتوث داخلی (۴ PP100)؛ دشواری استفاده از صفحه نمایش لمسی/ صفحه نمایش (۴ PP100)؛ شارژ نشدن دو شاخه / پورت USB (3.8 PP100)؛ سیستم غلط ناوبری / قدیمی بودن سیستم (۳٫۳ PP100).

Hanley گفت: ” داده‌های IQS و VDS به ما می‌گویند که اگر روند اتصال Android Auto/Apple CarPlay ادامه پیدا کند، این بخش می‌تواند رتبه اول را برای مشکلات دوام طولانی‌مدت به خود اختصاص دهد.”

فناوری جذابیت قطعاتی را که قدیمی به نظر می‌رسند، بهبود می‌بخشد: رابطه مالکان با وسایل نقلیه خود فراتر از فرسودگی قطعات است. همچنین شامل انتظارات آنها از چگونگی به روز ماندن فناوری در طول زمان می‌شود. برای مثال، امتیاز رضایت از وضعیت خودرو زمانی بهبود می‌یابد که وسایل نقلیه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی دریافت می‌کنند، که به نظر می‌رسد مطابق با استانداردهای امروزی نیستند.

کاهش تعویض قطعات: تقریبا دو سوم (۶۳ درصد) خودروها در ۱۲ ماه گذشته به تعویض قطعات کمتری نیاز داشتند (به استثنای اقلام فرسوده)، از جمله جاکلیدی / باتری فوب، روترهای ترمز، اجزای چراغ جلو و سایر چراغ‌ها بیرونی، نسبت به مطالعه ۲۰۲۲٫

قابل اطمینان‌ترین مدل‌ها:  تویوتا C-HR و لکسوس RX بالاترین رتبه‌بندی مدل را در این مطالعه دارند (۱۱۱ PP100). هر دو مدل نسبت به سال گذشته در هشت دسته از نه دسته مشکل بهبود یافته‌اند.

بزرگترین حل‌کننده مشکل: سه برند برتر با بیشترین پیشرفت در تعداد مشکلات عبارتند از RAM (77 بهبود PP100)، Volvo (41 بهبود PP100)  و نیسان (۳۵ بهبود PP100).

قرار گرفتن رسمی برند Tesla در گزارشات: تسلا امسال برای اولین بار با امتیاز ۲۴۲ PP100 در محاسبات صنعت VDS گنجانده شده است. با این حال، از آنجایی که تسلا به J.D Power اجازه دسترسی به اطلاعات مالک را نمی‌دهد. (در ایالت‌هایی که این مجوز طبق قانون الزامی است)، خودروهای تسلا واجد شرایط دریافت جوایز نیستند.

برندهای برتر در مطالعات jdpower (بهینه کاوان کیفیت)

برندهای رتبه برتر

لکسوس بالاترین رتبه را در قابلیت اطمینان با نمره ۱۳۳ PP100 خودرو دارد. سایر برندهای ممتاز که از نظر قابلیت اطمینان خودرو در رتبه‌های بعدی قرار دارند، عبارتند از: Genesis (144 PP100)، Cadillac (173 PP100) و BMW (184 PP100).

برند Kia (152 PP100) بالاترین رتبه در بخش بازار انبوه را برای سومین سال متوالی تصاحب نمود. در رده‌های بعدی Buick (159 PP100)، Chevrolet (162 PP100)، Mitsubishi (167 PP100)، Toyota (168 PP100) قرار گرفتند.

تجزیه‌و‌تحلیل J.D.Power نشان می دهد که ارزش‌های مازاد خودرو می‌تواند به طور قابل توجه تحت تأثیر کیفیت بلند‌مدت قرار گیرد.

جاناتان بنکس،  نایب رئیس و مدیر کل ارزیابی خودرو در J.D.Power گفت: ” بازار وسایل نقلیه کارکرده در دو سال گذشته به حفظ سودآوری فروشنده‌ها کمک کرده است، اما آنها باید بدانند که کدام خودروها را در انبوه خود داشته باشند. “داشتن وسایل نقلیه با نمرات قابل اطمینان بالا، ادراک مثبت از نام برند را پرورش می‌دهد و باعث افزایش ترافیک می‌شود.”

مطالعه قابلیت اطمینان خودرو در سال ۲۰۲۳ بر اساس پاسخ‌های ۳۰۰۶۲ مالک اصلی خودروهای مدل سال ۲۰۲۰ پس از سه سال مالکیت است. این مطالعه از آگوست تا نوامبر ۲۰۲۲ انجام گردید.

 مقاله مرجع

J.D. Power 2023 U.S. Vehicle Dependability Study

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com