• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

آشنایی با نرم‌افزار نظرسنجی CATI | مزایا و معایب

آشنایی با نرم‌افزار نظرسنجی CATI | مزایا و معایب

نرم‌افزار CATI  چیست؟  

نرم افزار CATI مصاحبه تلفنی به کمک رایانه است که فرآیند یکپارچه‌ای از تعاملات انسانی و همچنین جمع‌آوری خودکار داده‌ها را انجام می‌دهد. به همین دلیل نرم‌افزار نظرسنجی CATI یک ارزیابی مناسب از دریافت، ذخیره و تحلیل تجربه مشتریان است .

پلتفرم‌های نظرسنجی مدرن کاملا مبتنی بر اینترنت سریع، کارکرد راحت و همچنین به صورت بصری هستند، اما همچنان معایبی را نیز دارند. یک نرم‌افزار CATI به شما این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید و از انعطاف‌پذیری بیشتری برای درک بهتر مشتریان و دیدگاهشان داشته باشید.

نرم افزار CATI چگونه کار می‌کند؟

یک نرم افزار CATI به مصاحبه‌‎کنندگان اجازه می‎دهد تا از یک اسکریپت برای مصاحبه‌هایشان استفاده نمایند. یک پلتفرم منعطف و بصری سوالاتی را پیشنهاد می‌دهد و به طور خودکار پاسخ‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به مصاحبه‌کننده زمان و فضای مناسبی می‌دهد تا احساسات و لحن صدای پاسخ‌دهنده را تجزیه‌و‌تحلیل کند.

یک نرم‌افزار نظرسنجی فوق‌العاده به مصاحبه‌کنندگان امکانات گسترده‌ای برای جمع‌آوری داده‌ها و تغییر مسیر تعامل براساس پاسخ‌های قبلی را می‌دهد. به این معناست که سوالات بعدی و سوالات باز را می‌توان به روش سریع و ایمن جمع‌آوری نمود. هر داده به طور خودکار در ابر ذخیره می‌گردد و هر پرسشنامه به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و در زمان واقعی تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود.

مزایای نرم‌افزار نظرسنجی CATI

استفاده از این نوع نرم‌افزار نظرسنجی برای مصاحبه‌های تلفنی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به مخاطبان بیشتری در حوزه تحقیقات در بستر وب دسترسی پیدا کنند. در یک نظرسنجی ترکیبی تلفنی و آنلاین به موارد زیر خواهید رسید:

۱- افرادی که در مکان‌های دور هستند و دسترسی کمی هم به اینترنت دارند.

۲- مخاطبانی که از لپ تاپ یا تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند.

۳- افرادی که راحتی تعاملات تلفنی را ترجیح می‌دهند.

این بدین معناست که گروه‌های سنی خاص راحت‌تر می‌توانند به جمع مخاطبان شما بپیوندند.

مصاحبه‌کنندگان می‌توانند به طور موثر و سریع‌تر اطلاعات را جمع‌آوری کنند. به این ترتیب نظرسنجی‌ها براساس یک اسکریپت خواهد بود اما تماس‌گیرندگان می‌توانند روند مکالمه را به موضوعات و سوالات جدید براساس پاسخ‌های پیشین هدایت کنند.

بنابراین مکالمات به طور روان و پیوسته تا حد امکان به طور طبیعی ادامه خواهند یافت و احساس خستگی معمول افراد هنگام صحبت با تلفن را کاهش می‌دهد. این نظرسنجی به طور صمیمی و شخصی پر خواهد شد و به مصاحبه‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا از صدای کاربر رضایت یا نارضایتی را شناسایی کنند.

آیا در متدولوژی CATI معایبی نیز وجود دارد؟

مشکل اصلی با نرم ‌افزار CATI آموزش مصاحبه‌کنندگان است. به طوریکه استفاده از این نرم افزار بسیار راحت‌ است و انطباق با آن آسان صورت می‌گیرد. به همین دلیل کارمندان شما درک بهتری به موضوع پیدا می‌کنند و روند یادگیری تسریع می‌یابد.

همچنین باید در نظر گرفت که همه مردم عادت به صحبت کردن پشت تلفن را ندارند. به همین دلیل ادغام نرم‌افزار تحت وب CAWI و نرم افزار CATI می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین در نظر داشته باشید اگر از سوالات پایان باز استفاده نمایید، مکالمه طولانی‌تری خواهید داشت و احتمال خستگی افزایش می‌یابد. سعی کنید بین سوالات چند‌گزینه‌ای و سوالات باز تعادل برقرار نمایید.

نرم افزار نظرسنجی cati - بهینه کاوان کیفیت

چگونه از نرم‌افزار با بیشترین اثربخشی استفاده نمایید؟

هنگام نظرسنجی از این روش سعی کنید مخاطب را در یک گفتگوی طبیعی و تعاملی درگیر نمایید. اول از همه مخاطبان هدف خود را با گروه‌های سنی هدف، موقعیت جغرافیایی، رفتارهای آنلاین و مواردی از این دست مشخص نمایید.

سپس سوالات را درست طراحی کنید. سوالات جذاب و گیرا مصاحبه‌شونده و مصاحبه‌کننده را درگیر نگه می‌دارد. از سوالات ابتدایی شروع کنید و به تدریج اطلاعات ارزشمند مشتریان خود را جمع آوری نمایید. باید در نحوه نوشتن سوالات خلاق باشید. ممکن است یه یک کپی‌رایتر متخصص نیاز داشته باشید. از قوه تخیل خود استفاده نمایید اما همچنین از برخی تکنیک‌های متقاعدکننده کپی رایتینگ برای دستیابی به پاسخ‌های صادقانه و واضح‌تر استفاده کنید.

شرکت بهینه کاوان کیفیت با انجام پروژه‌های تحقیقات بازار به مشتریان و شرکت‌های بزرگ خدمت‌رسانی می‌نماید.

ویژگی‌های نرم‌افزار نظرسنجی CATI

هنگام جستجوی نرم‌افزار کامل نظرسنجی CATI باید در نظر داشت که مفیدترین و کامل‌ترین سیستم CATI دارای ویژگی‌های زیر خواهد بود:

  • انعطاف‌پذیری اسکریپت‌ها
  • یک روش فوق‌العاده برای مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی
  • روش عالی بصری برای جمع‌آوری اطلاعات
  • مدیریت منطقه زمانی
  • آمار واضح و فوری برای تجزیه و تحلیل در هر زمان

سایر ویژگی‌های فنی شامل یک کلیک برای شماره‌گیری و یک شماره‌گیری پیش‌بینی شده است. به همین بررسی شکایات راحت می‌شود. شماره‌گیری پیش‌بینی شده به طور خودکار افراد مناسب را در زمان مناسب جستجو می‌کند ( با در نظر گرفتن منطقه زمانی). بنابراین هنگامی که به تلفن پاسخ می‌دهند، تماس مستقیما به اولین مصاحبه‌کننده موجود وصل می‌شود. بنابراین زمان انتظار و در نتیجه خستگی از بین می‌رود یا حداقل کاهش می‌یابد.

پس تنها چیزی که نیاز دارید پرسنل آموزش دیده است که به طرز ماهرانه‌ای پاسخ افراد و ورود داده‌ها را بالانس نمایند. بهترین نرم‌افزار نظرسنجی همچنین یک دوره آموزشی یا کتابچه راهنمای مختصر را ارائه می‌کند تا رابط کاربری، مدیریت تماس‌ها، جمع آوری داده‌ها و سایر ویژگی‌ها را مشخص نماید. آمآیسش یشثسنی بنتن

اسکریپت خود را دقیق اما انعطاف‌پذیر، سوالات را دقیق و جذاب طراحی کنید و کارمندانتان را به طور حرفه‌ای آموزش بدهید.

نتیجه‌گیری

نرم‌افزار CATI یک ابزار مفید برای جمع‌آوری اطلاعات از پاسخ‌دهندگان که به راحتی قابل دسترس نیستند. این نرم‌افزار به راحتی موانع جغرافیایی را از بین می‌برد تا به راحتی با برقراری تماس تلفنی، مصاحبه‌کنندگان بتوانند داده‌ها را از پاسخ‌‌دهنده در هر نقطه جمع‌آوری کنند. این امر انجام تحقیقات در مقیاس بزرگ را در مدت زمان کوتاه و بدون سرمایه‌گذاری قابل توجه آسان‌تر می‌کند.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com