• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

کارگروهی حلقه مفقوده؛ چگونه دو به علاوه دو را پنج کنیم؟

کارگروهی حلقه مفقوده؛ چگونه دو به علاوه دو را پنج کنیم؟

کار گروهی (Teamwork) چیست؟

در اولین پاسخ باید گفت کار تیمی از وحدت (Unity) می‌آید. یک شور و اشتیاق است، که گروهی از افراد برای منافع و مسئولیت‌های مشترک، خود را سهیم می‌بینند.

کار گروهی افراد را گرد هم می‌آورد و آنها را تشویق می‌کند تا برای انجام کارها به یکدیگر تکیه کنند. کار تیمی همچنین پیشرفت را آسان‌تر می‌کند و به گروه اجازه می‌دهد بر موانعی که ممکن است فرد با آنها مواجه شود، غلبه کند.

چرا کار گروهی اهمیت دارد؟

۱- ایده‌های جدید

کار گروهی در میان گروه‌های مختلف افراد تقریبا ایده‌های جدید و تازه را نمایان می‌سازد. این ایده‌های جدید در محیط رقابتی کسب و کار امروزی ارزشمند هستند. تفاوت سن، سوابق، مهارت‌ها، سطوح تجربه نشان‌دهنده آن است که دیدگاه‌های منحصر به فردی وجود دارند.

۲- ارتقاء بهره‌وری

اگر میخواهید کارایی کسب و کارتان را بهبود ببخشید، کارمندانتان را وادار به همکاری کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا کارهای دشوار را به تکه‌های کوچکتر تقسیم نمایید و سریعتر آن را انجام دهید. به همین ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل نمایید تا فرد با بیشترین مهارت را برای بخش مورد نظر انتخاب کنید.

۳- کیفیت بهتر

ممکن است در پروژه یا کسب‌و‌کارتان کیفیتی که انتظار دارید برای یک نفر زیاد باشد. اما قطعا با کار گروهی بهترین کیفیت ارائه می‌شود.

۴- روحیه بهتر

اگر افراد با یکدیگر همکاری داشته باشند قطعا روحیه بهتری نیز بدست می‌آورند. اگر کار تیمی در اولویت برنامه‌های شما باشد در نتیجه کارمندان:

  • احساس ارزشمندی در کار
  • مهم بودن در یک پروژه بزرگ
  • احساس ارائه ارزش خاص

در نهایت باید گفت این تقویت روحیه از هر جنبه‌ای برای کسب‌و‌کار بهتر است.

۵- انسجام گروهی

انسجام گروهی برای کسب و کارهایی که بر موفقیت تمرکز دارند ضروری است. بدون انسجام گروهی افراد تلاش‌هایشان را به نفع خود به کار می‌گیرند. برای همین به منظور دست‌یابی به اهداف مدنظر انسجام گروهی باید وجود داشته باشد.

۶- فرصت‌های یادگیری بیشتر

کار تیمی به کارمندان شما این امکان را می‌دهد که موفقیت‌ها و شکست‌های دیگر افراد را در یک محیط حمایتی ببینند. بیشتر از آن، کار به عنوان یک تیم به کارمندان این اجازه را می‌دهد تا بدون هیچ خطری از یکدیگر بیاموزند.

برای مثال وقتی همه چیز به هم می‌ریزد تیم می‌تواند برای بهتر کردن آن دور هم جمع شود. اما در این فرآیند همه یاد می‌گیرند که چه کارهایی را انجام دهد و چه کارهایی را انجام ندهند. همچنین بینشی را برای چگونگی انجام کارها ارائه می‌دهد.

کارگروهی (Teamwork)- شرکت بهینه کاوان کیفیت

۷- حس موفقیت

تشویق و حمایتی که از کار کردن با یکدیگر به عنوان تیم به دست می‌آورید موفقیت‌ها را دلنشین می‌کند. بنابراین این حس موفقیت از حس فردی و اعتماد افراد در گروه حاصل می‌شود. این چرخه همواره می‌تواند تکرار شود و موفقیت ها بعدی نیز به همین ترتیب بدست آیند.

۸- سرعت در نوآوری

اگر یک کارمند را موظف به حل یک مشکل کنید، بنظرتان چند راه حل قابل اجرا می‌تواند ارائه دهد؟ دو یا سه؟

حال اگر تیم خود را موظف به حل همین مشکل کنید چه؟ آنها می‌توانند چندین راه حل متفاوت را ارائه دهند؟

ممکن است ایده‌های تکراری عنوان شوند اما باز هم ایده‌ها نو وجود دارند. این گزینه‌ها می‌توانند سبب سرعت در نوآوری‌ها گردند.

۹- دخالت مدیریتی کمتر

هنگامی که کارکنان به عنوان بخشی از یک تیم با هم کار می‌کنند، احساس نظارت بر خود وجود دارد که وقتی آنها به تنهایی کار می‌کنند این حس وجود ندارد.

این رفتار اصلاحی بین اعضا تیم به این معنی است که دیگر مدیر نیازی نیست درگیر شود. این برای شما و در نهایت برای تیمتان مناسب‌‌تر است.

۱۰- روابط کاری قوی‌تر

وقتی کارمندان با هم کار می‌کنند و با هم موفق می‌شوند روابط کاری قوی‌تری ایجاد می‌گردد. این روابط می‌توانند در شرایط مناسب به اعتماد متقابل و حتی دوستی رشد پیدا کند.

این برای کسب و کارها بسیار مفید است زیرا دوستی و اعتماد سبب:

  • ارتباط
  • حمایت
  • انگیزه
  • همکاری

اینها صفاتی هستند که هر مدیری دوست دارد کارمندانش نشان دهند. شما می‌توانید این ویژگی‌ها را با کار به عنوان یک تیم پرورش دهید.

شرکت تحقیقات بازار یک شرکت متخصص است که اطلاعات جامع و دقیق درباره بازار، صنعت، رقبا و مشتریان را جمع آوری، تحلیل و ارائه می‌دهد. این شرکت‌ها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا تصمیم‌های بهتری بر اساس تحقیقات و تحلیل‌های دقیق انجام دهند و استراتژی‌های مناسبی برای رشد و توسعه کسب و کارشان ایجاد کنند. این شرکت‌ها معمولا از روش‌های تحقیقاتی مختلفی مانند نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها، مشاهده و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند تا اطلاعات لازم را برای مشتریان خود فراهم کنند.

شرکت تحقیقات بازار بهینه کاوان کیفیت به مشتریان خود خدماتی چون: تحقیقات بازار، ارتقاء رضایت مشتریان، نظرسنجی‌، مشاوره و …  ارائه می‌دهد.

نتیجه‌گیری

هرچقدر کار گروهی در سازمان‌ها و شرکت‌ها قوی‌تر باشد، در نتیجه انعطاف‌پذیری نیز بالا می‌رود. قدرت جمعی و یک تیم متحد با چالش‌های مختلف روبه‌رو می‌شوند. در حالی که به دنبال اهداف بلندمدت هستید، هم‌تیمی‌ها می‌توانند به یکدیگر تکیه کنند و با درک این موضوع که در مسیر تنها نیستند، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

هنگامی که تیم شکست را تجربه می‌کند، دوباره می‌تواند بر روی نکات مثبت متمرکز شود و دیدگاه خود را بدست آورد. همچنین اگر تغییرات ناگهانی در خط مشی شرکت ایجاد شود، تیم به دلیل اعتمادی که به یکدیگر دارند، سریعتر و با اطمینان بیشتر با هم متحد می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com