• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

روندهای کلیدی نظرسنجی آنلاین در صنعت تحقیقات بازار (سال ۲۰۲۲)

روندهای کلیدی نظرسنجی آنلاین در صنعت تحقیقات بازار (سال ۲۰۲۲)

نظرسنجی‌های آنلاین همچنان ابزار قدرتمندی برای محققان بازار هستند. در بین عموم مردم نیز این نوع از نظرسنجی از محبوبیت بالایی برخودار است. افزایش نفوذ اینترنت، افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی و حتی همه‌گیری کووید-۱۹ همگی در رشد استفاده از نظرسنجی آنلاین تاثیرگذار بوده‌اند.

روند‌های نظرسنجی آنلاین و آمار رشد آن

انتظار می‌رود بازار جهانی نظرسنجی آنلاین با نرخ رشد ۱۶ درصد تا سال ۲۰۲۶ ادامه یابد. این گزارش خاطر نشان می‌کند که نظرسنجی‌های آنلاین یک تکنیک مدرن برای انجام نظرسنجی با هدف جمع‌آوری اطلاعات درباره دیدگاه‌ها و تجربیات مخاطبان هدف است. نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری بینش بیشتر در مورد بازار و فرآیند پیش‌بینی انجام می‌شوند.

افزایش نفوذ اینترنت

اینترنت انجام نظرسنجی‌ها را کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر از دیگر انواع روش‌های نظرسنجی کرده است. استفاده گسترده از اینترنت به این معناست که طیف بیشتر و متنوع‌تر از افراد در نظرسنجی شرکت می‌کنند. بانک جهانی نشان می‌دهد که کاربران اینترنت به طور قابل توجهی از ۳٫۱۸ میلیارد کابر در سال ۲۰۱۵ به ۴٫۸ میلیارد کاربر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته‌اند.

افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی

استفاده روز افزون از شبکه‌‎های اجتماعی به محققان تحقیقات بازار این امکان را می‌دهند تا از مردم نظرسنجی کنند. تعداد کاربران فیسبوک از ۱۰۰ میلیون در سال ۲۰۰۸ به بیش از ۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ رسیدند. کاربران توییتر نیز از ۴۳ میلیون در سال ۲۰۱۰ به ۳۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده‌اند.

دوران کویید-۱۹

همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش نظرسنجی‌های آنلاین شد، زیرا قرنطینه‌ها و محدودیت‌های سفر بسیاری از مردم را مجبور به ماندن در خانه‌هایشان نمود. به همین دلیل افراد بیشتری به نسبت دیگر زمان‌ها آنلاین بودند و استفاده از نظرسنجی افزایش یافت. علاوه بر این افزایش ۶۳ درصدی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در زمان دوره قرنطینه به نفع صنعت بوده است.

شرکت تحقیقات بازار بهینه کاوان کیفیت با انجام انواع پروژه‌های نظرسنجی در سطح کلان به مشتریان خود کمک می‌کند.

۷ فرصت استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین در سال ۲۰۲۲

چه فرصت‌هایی برای محققان بازار و سازمان‌های استفاده کننده از نظرسنجی‌های آنلاین وجود دارد؟ در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

۱- طراحی نظرسنجی‌های کوتاه

دامنه توجه افراد در حال کوتاه‌تر شدن است، بنابراین منطقی است که نظرسنجی‌ها نیز باید کوتاه شوند. در یک مطالعه نشان داده شد که میانگین توجه انسان از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ به ۸ ثانیه در حال حاضر کاهش یافته است. از این‌رو محبوبیت استفاده از نظرسنجی‌های کوتاه نیز افزایش یافته است. نظرسنجی‌های کوتاه به طور متوسط سه دقیقه طول می‌کشند تا تکمیل شوند. دریافت فیدبک سریع، نرخ پاسخ بهتر، پاسخ‌های دقیق بیشتر، تحلیل آسان‌تر و… سبب محبوبت این نوع از نظرسنجی‌ها شده‌اند.

۲- استفاده از سوالات آسان

باید مطمئن باشید که سوالات نظرسنجی به راحتی قابل درک و پاسخ باشند، در غیر اینصورت ممکن است مخاطبان خود را از دست بدهید.

۳- استفاده از طراحی ریسپانسیو

امروزه بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وب از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آیند و حتی افراد بیشتری از طریق تلفن خود به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند. بنابراین این نکته را باید در نظر بگیرید که طراحی شما در یک صفحه نمایش کوچک به همان اندازه رایانه شخصی خوب به نظر برسد. یک طراحی واکنشگرا به طور خودکار متن و گرافیک را برای نمایش دادن در هر دستگاهی تنظیم می‌کند.

۴- جذابیت‌های بصری

باید نظرسنجی‌ها جذابیت بصری داشته باشند. یکی از بهترین موارد در نظرسنجی‌های آنلاین ترکیب تصاویر و متن برای افزایش جذابیت است. هر سوال می‌تواند تصویر خاص خود را داشته باشد تا جذابیت را حفظ کند تا پاسخ‌دهندگان سوالات را ادامه دهند و نرخ رها کردن پرسشنامه کاهش یابد. استفاده از تصاویر یا ویدیو می‌تواند حافظه شرکت ‌کنندگان را نیز تحریک کند.

۵- نتایج نظرسنجی را به اشتراک بگذارید

پس از انجام یک نظرسنجی، نتایج آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید (با درنظر گرفتن امنیت اطلاعات). به اشتراک گذاری نتایج می‌تواند افراد را برای ادامه شرکت در نظرسنجی‌ها ترغیب کند زیرا باعث می‌شود که احساس کنند مشارکت آنها ارزشمند است. همچنین مردم کنجکاو هستند و اغلب می‌خواهند ببینند که دیدگاه‌های آنها با دیگران چقدر متفاوت است.

۶- از ویژگی‌های خوب امنیتی استفاده کنید

یکی از چالش‌های پیش رو محققان بازار سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت در جمع‌آوری داده‌هاست. افزایش جرایم سایبری نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد نموده است که منجر به قوانین سخت‌گیرانه در استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین می‌گردد. علاوه بر این عموم مردم از خطر بالقوه پر کردن فرم‌های آنلاین بیشتر آگاه می‌شوند. برای جلوگیری از مشکلات قانونی و اطمینان از ایمن بودن اطلاعات شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، باید از جدیدتر‌ین ویژگی‌های امنیتی، از امنیت فیزیکی گرفته تا رمزگذاری داده‌ها، گواهی تایید اعتبار، قابلیت جابه‌جایی داده‌ها، رمزهای احراز هویت کاربر و موارد دیگر باید استفاده نمود.

۷- نظرسنجی را سرگرم‌کننده طراحی کنید

قطعا طراحی نظرسنجی سرگرم کننده برای همه انواع نظرسنجی‌ها صدق نمی‌کند، اما مطمئنا زمانی که به درستی طراحی شوند، می‌تواند تفاوت به‌سزایی در میزان پاسخ‌ها ایجاد کند.

نتیجه‌گیری

بازار نظرسنجی‌های آنلاین با سرعت زیادی به رشد خود ادامه می‌دهد. با این روند دیگر روش‌های نظرسنجی مانند نظرسنجی تلفنی، نظرسنجی ایمیلی و مصاحبه حضوری کم‌رنگ‌تر خواهند شد. البته موفقیت نظرسنجی‌های آنلاین را نباید بدیهی تلقی نمود. باید روش‌های مختلف را دنبال کنید تا از نرخ پاسخگویی مناسب هر کدام اطمینان حاصل نمایید. با توجه به نکات و راهکارهایی که در این مقاله به آنها اشاره نمودیم می‌توانید بهترین نظرسنجی‌ها را طراحی کنید.

منبع اصلی: https://www.surveylegend.com/research/survey-market-research-trends

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com