• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

۱۰ روشی که پایش نامحسوس می‌‌تواند به شرکت شما سود برساند

۱۰ روشی که پایش نامحسوس می‌‌تواند به شرکت شما سود برساند

پایش نامحسوس شکلی محبوب از تحقیقات مصرف کننده است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد یک محصول یا خدمات را در بازار آزمایش کنند.

در این مقاله می‌آموزید که چگونه می‌توانید از خریدهای مخفیانه (Mystery Shopping) برای کسب و کار خود استفاده کنید و با درک انواع مختلف خریدهای مخفی به منظور تحقیقات مشتری بهره برداری نمایید.

۱- نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

اطلاعاتی که یک خریدار نامحسوس ارائه می‌دهد برای بررسی فرآیندها و شیوه‌ها می‌تواند مؤثر باشد. با این کار تصویر بهتری از نقاط قوت و ضعف خود به دست می‌آورید تا رویکردهای تجاری بهتری را ایجاد نمایید و به نفع مشتریان شما خواهد بود. با پایش نامحسوس می‌توانید مواردی را که باید در آن‌ها بهبود دهید و حوزه‌هایی که کسب‌وکارتان در آن امکان توسعه دارد، مشخص کنید.

۲- از بهترین عملکرد کارکنان خود اطمینان حاصل نمایید.

قبل از پایش نامحسوس باید کارمندان را نسبت به این موضوع آگاه سازید. اگرچه نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد. اطلاع دادن به کارکنان سبب هوشیاری بالاتر آن‌ها هنگام فعالیت‌ها می‌گردد. آن‌ها همیشه با هر مشتری رفتار خاصی دارند، زیرا نمی‌دانند که این فرد خریدار مرموز است یا خیر؟

۳- حلقه‌های مفقوده را کشف کنید.

خرید مرموز راهی ایده‌آل برای شرکت‌ها به‌منظور درک تجربیات مشتریان خود و دریافت دیدگاه بهتر در مورد خدمات خود است. خریداران مرموز بینشی در مورد تجربه خود، چه مثبت و چه منفی ارائه می‌دهند و به تیم خدمات مشتری کمک می‌کنند تا حفره‌های حلقه را در خدمات شناسایی کرده و آن را بهبود بخشند.

این وظیفه یک خریدار نامحسوس است که به جنبه‌های مختلف خدمات مشتری مانند خوشامدگویی توسط کارکنان، به‌موقع بودن، رفتار دوستانه و کمک‌کننده، فروش زمین، نگرش و رویکرد کلی نسبت به مشتری و غیره نگاه کند.

۴- یک برنامه بازاریابی را که اجرا کرده‌اید، ارزیابی کنید.

بعد از اینکه درباره یک ایده تحقیق کردید و وعده افزایش فروش کسب‌وکار شما را می‌دهد، اما پس از هفته‌ها امتحان نمودن، نه بازخوردی از مشتریان دریافت و نه افزایش فروش رخ می‌دهد. همانند این است که برنامه از اول اجرا نشده است. خریداران مرموز می‌توانند به شما کمک کنند تا اثربخشی برنامه بازاریابی جدید را بسنجید. می‌توانید در راستای بررسی تأثیر کمپین بر تجارت چک فهرستی را تهیه نمایید.

۵- از زاویه دید مشتری به کسب‌وکار خودتان نگاه کنید.

درکشور ایالات متحده آمریکا بسیاری از سازمان‌ها از پرسنل خود به‌منظور سنجش کارایی خدمات استفاده می‌کنند. این روش ناکارآمد است و معمولا منجر به مشاهده مغرضانه می‌شود. همچنین کارکنان شما آشنایی کامل دارند، بنابراین رفتار خاصی با شما خواهند داشت که معمولا برای مشتریان معمولی انجام نمی‌دهند. اما با یک خرید مرموز، این تعصب از بین می‌رود و دیدگاه یک مشتری واقعی به شما انتقال می‌یابد.

۶- رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

به یاد داشته باشید که آگاهی از عملکرد رقبا یک استراتژی تجاری صحیح است. با کمک پایش نامحسوس می‌توانید بینش بهتری درباره نحوه اداره سازمان‌های رقیبتان بدست آورید. شما می‌توانید چیزهایی را شناسایی کنید که برای آن‌ها کار می‌کند و کدامیک کار نمی‌کند.

می‌توانید فرآیندهایی را که برای آن‌ها کار می‌کنند تقلید کرده یا آن‌ها را بهبود ببخشید و آنهایی را که برای کسب‌وکار شما قابل اجرا نیستند، کنار بگذارید. شما همچنین شیوه‌هایی را که برای آن‌ها کار می‌کند و یک پایگاه داده قوی مشتری ایجاد می‌کند، درک می‌کنید. در یافته‌های خود نوآوری کنید و آن را در رویه‌های خود اعمال کنید. این نه تنها می‌تواند نحوه برخورد شما با مشتریان را بهبود بخشد، بلکه به‌موقعیت کسب‌و‌کار شما پیش‌رو از مجموعه‎های دیگر کمک می‌کند.

۷- ارزیابی برنامه‌های آموزشی

خرید اسرارآمیز همچنین زمانی ایده‌آل است که بخواهید بررسی کنید شرکت شما چند نفر کارمند آموزش دیده است؟ و آیا عملکرد آن‌ها از استاندارد بالایی برخوردار است یا خیر؟ توجه داشته باشید که تمرین خوبی برای تجزیه‌و‌تحلیل عملکرد کارکنان و همچنین ارزیابی بخش آموزشی است. می‌توانید اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوند را برای کارمندان توضیح دهید و به آن‌ها کمک کنید دفعه بعدی بهتر عمل کنند و رضایت مشتری را در نظر داشته باشید.

۸- نیاز مشتریان را به صورت عمیق‌تر بررسی کنید.

 خرید اسرارآمیز (Mystery Shopping) به شما کمک می‌کند برنامه‌هایی ایجاد کنید که بیشتر بر رفتار مشتری تمرکز دارند. این می‌‌تواند به شما کمک کند تا سطح عاطفی مشتریان خود را عمیق‌تر کنید و تجربیاتی را آن‌ها می‌خواهند هر زمان داشته باشند، درک کنید.

اطلاعات جمع‌آوری شده از این تحقیق می‌تواند به شما در توسعه موارد تجاری، طراحی خدمات، سیاست‌های شرکت و کمپین‌های بازاریابی به بهبود برند شما کمک کند. در صنعت خدمات، میزان رضایت مشتری که فراهم می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد؛ بین اینکه آیا مشتریان نام تجاری شما را به خاطر می‌آورند و دوباره با شما تجارت می‌کنند یا فراموش می‌کنند که شما حتی وجود دارید.

۹- بدانید که آیا کارکنان شما پروتکل‌های تجاری را رعایت می‌کنند؟

به طور معمول انتظار می‌رود که کارمندان یک شرکت ظاهر و آداب شرکتتان را رعایت کنند و نمادی از برند شما باشند و خرید مرموز می‌تواند به آن کمک کند. اگرچه این عوامل می‌تواند برای برخی بی‌ربط به نظر برسد، اما بخش مهمی از تجربه مشتری و در نهایت انتخاب کسب‌وکار شما تاثیرگذار است.

توجه داشته باشید که یک مشتری معمولی نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا کارکنان به درستی با آن‌ها رفتار می‌کنند یا خیر. یک خریدار مرموز آموزش دیده می‌تواند به شما در شناسایی مسائل مربوط به انطباق کارکنان کمک کند.

۱۰- درک کارکنان خود

یکی دیگر از عملکردهای مهم خرید مرموز، درک کارکنان و نحوه تعامل آن‌ها با فرآیند فروش است. شما می‌توانید مسائلی را که به آموزش مجدد، ارزیابی دوباره یا ایجاد ساختار جدید تیم نیاز داشته باشد، کشف کنید. همچنین توجه داشته باشید این تجزیه و تحلیل ابزارهای مناسبی را برای آموزش صحیح کارکنان ارائه می‌دهد.

حقایقی که در این مقاله به آن‌ها اشاره گردید، نشان می‌دهد که خرید مرموز می‌تواند به طور مؤثر در هر صنعتی برای ارزیابی کیفیت خدمات مشتری کسب‌وکار استفاده گردد.

نتیجه‌گیری

پایش نامحسوس شرکت شما را قادر می‌سازد تا کیفیت خدماتی را بررسی نمایید و نقاط ضعف و قوت را آشکار سازید. اگر از هر دو این عوامل آگاه باشید، می‌توانید اقدامات مناسبی را برای حذف خطاها و ترویج جنبه‌های مثبت اعمال نمایید. این باعث رضایت و وفاداری مشتری خواهد شد.

اگر به دنبال یک تیم قابل اعتماد و با تجربه برای انجام پروژه‌های پایش نامحسوس خود هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. ما طیف گسترده‌ای از خدمات تحقیقات بازار را ارائه می‌دهیم که مطمئنا نیازهای شما را برآورده می‌کند.

شماره تماس ۰۲۱۹۶۶۲۱۳۵۰

ایمیل info@behinekavan.com

مرجع اصلی مقاله

https://www.linkedin.com/pulse/10-ways-mystery-shopping-can-benefit-your-company-steven-devenport/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com