• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

مزایای تحقیقات بازار بر مبنای هوش مصنوعی

مزایای تحقیقات بازار بر مبنای هوش مصنوعی

وقتی هوش مصنوعی و تحقیقات بازار با هم ترکیب می‌شوند، کسب‌‎و‌کارها می‌توانند بر مبنای داده‌های بدست آمده، تصمیمات بهتری را بگیرند. بیش از یک دهه پیش، موارد اشاره شده به هوش مصنوعی تمام افکار عمومی را به سمت سناریوهای همیشه اشتباه علمی- تخیلی سوق دادند. تصوراتی چون ماشین‌های بدون سرنشین که تصادف ایجاد می‌کنند، دستیاران مجازی که به دنبال انتقام هستند و ربات‌هایی که بشریت را به بردگی می‌کشند.

امروز اما داستان بسیار متفاوت است و مردم کمتر در مورد هوش مصنوعی نگران می‌شوند. محققان بازار قطعا از جمله کسانی هستند که افکار خود را در مورد پتانسیل واقعی هوش مصنوعی تغییر داده‌اند. تحولات هوش مصنوعی در بخش تحقیقات بازار بدون شک چیزی است که باید به آن خوش‌بین بود. در حال حاضر تحقیقات بازار بخش کلیدی هر استراتژی کسب و کار بزرگ، کوچک، B2C، B2B یا شرکت سنتی است.

تحقیقات بازار ابزاری است که پاسخ‌های لازم برای تصمیم‌گیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما را با توانمندسازی براساس انتخاب‌های مبتنی بر داده، به سمت جلو سوق می‌دهد. اما هوش مصنوعی می‌تواند نتایج چشم‌گیرتری به ارمغان بیاورد. در این مقاله به بررسی مزایای ترکیب روش‌های مختلف تحقیقات بازار با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

تجزیه و تحلیل موثر بر پاسخ‌های پایان باز متنی

در حقیقت حتی یک فرد معمولی نیز نمی‌تواند با تعداد ایمیل‌ها، پیامک‌ها و اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی را پیگیری کند. بررسی دستی صدها هزار پاسخ نظرسنجی منبع باز، پست‌ها، نظرات رسانه‌های اجتماعی و همچنین گزارش‌های مرکز تماس برای صاحبان مشاغل یا متخصصان تحقیقات بازار تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. اینجاست که هوش مصنوعی به کمک می‌آید و راه‌حلی ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی می‌تواند به کارشناسان تحقیقات بازار کمک کند تا میلیون‌ها کلمه را بررسی کنند و درک درستی از آنچه مشتریان فکر می‌کنند، ارائه دهند. حتی هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل متون تعیین کند که مشتریان چه می‌خواهند و چه احساسی دارند.

امروز راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی و ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات برای اجرای ده‌ها هزار کلمه استفاده می‌کنند و داده‌های دقیقی در مورد روندها و احساسات غالب در زمان لحظه ارائه می‌کنند. به زبان ساده هوش مصنوعی توانایی فوق العاده‌ای برای جمع آوری داده‌ها و پردازش آن‌ها به اطلاعات با ارزش فراهم می‌آورد، تا شرکت‌ها در تصمیم‌گیری آگاهانه عمل نمایند.

پیدا نمودن سریع‌تر پاسخ‌دهندگان

محققان بازار در مورد افرادی که نظرسنجی می‌کنند یا در تحقیقات خود گنجانده‌اند با دو چالش اصلی روبه‌رو هستند: یافتن پاسخ‌دهندگان و یافتن پاسخ‌دهندگان مرتبط. هوش مصنوعی می‌تواند در مراحل اولیه فرآیند تحقیقات بازار با توانمندسازی کارشناسان تحقیقات برای یافتن افراد مناسب برای مصاحبه یا نظرسنجی مفید باشد.  به طور دقیق با استفاده از هوش مصنوعی محققان بازار می‌توانند مجموعه وسیع‌تری از پاسخ‌دهندگان را بررسی کنند و آن‌هایی را که مطابق با الزامات نیستند، حذف نمایند.

این امر باعث می‌شود تا کارشناسان لیست کوتاه و با کیفیت‌تری از نامزدهای بالقوه را در اختیار داشته باشند. نیازی به گفتن نیست که با بهبود کیفیت داوطلبان، هوش مصنوعی همچنین به بهبود ارتباط و کیفیت پاسخ‌های ارائه شده کمک می‌کند.

تولید گزارش

بسیاری از کارهای اساسی که توسط محققان بازار انجام می‌شود شامل صرف زمان برای نوشتن گزارش است. هوش مصنوعی در این بخش می‌تواند کمک کند. الگوریتم‌ها را می‌توان برای یادگیری مفروضات و قضاوت‌های خاص در مورد داده‌های جمع‌آوری شده طراحی نمود. زمانی که الگوریتم‌ها این کار را انجام می‌دهند، می‌توانند گزارش‌هایی برای متخصصان تولید کنند و در از صرف زمان زیاد جلوگیری نمایند و کارشناسان بتوانند در کارهای ضروری‌تر سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان مثال به جای بررسی حجم زیادی از داده‌ها برای درک روندها و انجام پیش‌بینی، کارشناسان تحقیقات بازار می‌توانند بر روی وظایف با ارزش‌تر، مانند ایجاد فرضیه‌ها و اعتبارسنجی و برقراری ارتباط یافته‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کنند.

تضمین یکپارچگی داده‌ها

یکی از چالش‌هایی که همه محققان بازار با آن سروکار دارند، ریسک سوگیری است که می‌تواند بر یکپارچگی داده تاثیر بگذارد. ممکن است مشکلی در مورد یک سوال پیشرو در نظرسنجی وجود داشته باشد یا پاسخ‌دهنده‌ای برخی چیزها را به خاطر آورد و برخی دیگر را فراموش کند. هر دوی این سناریوها می‌توانند داده‌‌ها را منحرف نمایند و بر یکپارچگی آن تاثیر بگذارند. با این حال هوش مصنوعی خطر سوگیری را با فناوری خود از بین ببرد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند این قدرت را داشته باشد که سوگیری ناخودآگاه انسان را از بین ببرد، که تضمین می‌کند نتایج مرتبط و دقیقی دریافت کنید.

ارائه سریع نتایج تحقیقات

تحقیقات بازار به زمان حساس است. برای حفظ ارتباط آن باید تا حد امکان سریع و کارآمد انجام شود. تاخیر در تحویل نتایج می‌تواند کل تحقیق را بی‌ربط کند، زیرا ممکن است بینش‌های قدیمی و تحلیل نادرست احساسات ارائه دهد. اما هوش مصنوعی می‌تواند بازی را تغییر دهد. تحقیقات بازار یک فرآیند پیچیده‌ است که شامل چندین مرحله است. همه این مراحل زمان می‌برد. این می‌تواند منجر به تاخیر در تحویل نتایج شود، که ممکن است تصمیم‌های مبتنی بر داده‌های کسب و کار تاثیر بگذارد، زیرا ممکن است داده‌ها قدیمی باشند. هوش مصنوعی می‌تواند همه این‌ها را با سریع‌تر کردن کل فرآیند تغییر دهد. از غربالگری نامزدها گرفته تا جمع‌آوری پاسخ‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تولید گزارش‌ها، هوش مصنوعی فرآیند تحقیقات بازار را ساده‌تر می‌کند و منجر به ارائه نتایج بسیار سریع‌تر از یک محقق معمولی گردد.

آسان نمودن تحقیقات ثانویه با هوش مصنوعی

تحقیق ثانویه که به عنوان تحقیق روی میز نیز شناخته می‌شود، روشی است که شامل استفاده از داده‌هایی که قبلا دارید یا در کانال‌‌های مختلف وجود دارد. برای مثال یک شرکت ممکن است نیاز به انجام تحقیقات ثانویه برای بررسی بازارهای جدید برای توسعه، کار بر روی استراتژی‌های قیمت‌گذاری خود یا بررسی تامین‌کنندگان خود داشته باشد. اما تحقیقات ثانویه نیز زمان زیادی می‌برد. در اینجا نیز هوش مصنوعی می‌تواند گام به جلو بگذارد و راه‌حل‌های نوآورانه ارائه دهد. این می‌تواند حجم وسیعی از داده‌های را در چند ثانیه تجزیه و تحلیل کند و روندها و موضوعات را برای داده‌ها نشان دهد. به لطف مطالب، مجلات، گزارش‌ها و مطالعات بیشتری که این روزها آنلاین هستند، هوش مصنوعی داده‌های زیادی برای کار کردن دارد. این همچنین به نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تر تبدیل می‌شود.

شرکت بهینه کاوان کیفیت با ارائه خدمات تحقیقات بازار به کسب و کارها کمک مینماید. برای ارتباط با شرکت به ایمیل info@behinekavan.com پیام دهید.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی می‌تواند تحقیقات بازار را سریع‌‌تر و ارزان‌تر کند و در عین حال نتایج دقیق‌تری ایجاد کند که نیرو انسانی نمی‌تواند. فناوری این امکان را می‌دهد که تصمیم‌گیری‌های داده محور قابل اطمینان‌تری را حاصل نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com