• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

آنچه باید از بازار خرده فروشی آنلاین در سال 2020 بدانید

آنچه باید از بازار خرده فروشی آنلاین در سال 2020 بدانید

اطلاعاتی در مورد بازار خرده فروشی آنلاین ؛ تجزیه و تحلیل داده‌ها و سهم بازار در سال 2019 و 2020

وبسایت Whichapp به نقل از فایننس آنلاین، در مقاله ای به تحلیل داده‌های مختلف از جمله اندازه‌ی بازار خرده فروشی آنلاین، مزایا و معایب آن، کانال های خرید آنلاین و آمار و اطلاعات فروش از طریق تلفن همراه پرداخته‌است.

صنعت خرده فروشی با ظهور خرید آنلاین ، چرخشی 180 درجه را در پیش گرفت.

سرعت و راحتی که در خرده فروشی آنلاین وجود دارد موجب می‌شود تا مصرف‌کنندگان بتوانند به راحتی و در هر زمانی، آنچه را که می‌خواهند دریافت کنند.

علاوه بر این، به بسیاری از مشاغل اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به فروشگاه فیزیکی فعالیت کنند.

بنابراین صنعت خرید آنلاین می‌تواند بسیار مهم و کارآمد باشد؛ به همین دلیل بررسی و درک آمارها و اطلاعات مربوط به خرید آنلاین از گذشته تا امروز می‌تواند به پشرفت و رقابت بهتر کمک کند.

به این ترتیب، شما می‌توانید تصویر بهتری از چگونگی استفاده از فروش آنلاین برای شرکت خود داشته باشید.

3 نکته کلیدی که در مورد خرید آنلاین باید بدانید:

  • دلایل عمده خرید از فروشگاه‌های آنلاین

دلایل عمده خرید آنلاین

  • موارد جستجوی مصرف‌کنندگان در تلفن همراه در هنگام حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها

خرید آنلاین - موارد جستجوی مصرف‌کنندگان در تلفن همراه در هنگام حضور فیزیکی در فروشگاه

  • کانال‌هایی که مشتری قبل از خرید به منظور بررسی محصول از آن‌ها استفاده می‌کند

 خرید آنلاین - کانال‌هایی که مشتری قبل از خرید آنلاین به منظور بررسی محصول از آن‌ها استفاده می‌کند

آمارهای عمومی در مورد خرید آنلاین

تحقیقات بازار در خصوص خرید آنلاین نشان می‌دهد که امروزه کسب و کارها بیشتر، مشتریان خود را از طریق اینترنت درگیر می‌کنند و هر ساله تعداد کسب و کارهای آنلاین بیشتری ایجاد می‌شود.

در ادامه، خواهید دید که تعداد مشتریان اینترنتی در سراسر دنیا در حال افزایش است بنابراین، درآمد حاصل از فروش آنلاین بیشتر می‌شود.

بعلاوه، متوسط بازدید از فروشگاه آنلاین به ازای هر کاربر در چند سال گذشته متداول‌تر شده است.

  • پیش بینی می‌شود اندازه بازار جهانی خرید آنلاین در سال 2020 بیش از 4 تریلیون دلار باشد. (Statista، 2019)
  • 10% از کل فروش خرده فروشی در ایالات متحده ناشی از فروش آنلاین است. (دفتر سرشماری ایالات متحده ، 2018)
  • کشورهای پیشرو در متوسط درآمد ناشی از کسب و کارهای الکترونیکی در هر خرید عبارتند از: ایالات متحده (1804 دلار) ، انگلیس (1629 دلار) ، سوئد (1446 دلار) ، فرانسه (1228 دلار) ، آلمان (1064 دلار) ، ژاپن (968 دلار) ، اسپانیا (849 دلار) ، چین (626 دلار) ، روسیه (396 دلار) و برزیل (350 دلار). (Invesp)
  • آمازون 43.5٪ از کل بازار خرده فروشی آنلاین را در سال 2018 به خود اختصاص داده است. (Business Insider، 2019)
  • تعداد کل خریداران آنلاین تنها در ایالات متحده 258.9 میلیون نفر است. (Statista، 2019)
  • 69% از آمریکایی‌ها به صورت آنلاین خرید می‌کنند. (رادیو عمومی ملی، 2018)
  • 25% از بزرگسالان آمریکایی حداقل یکبار در ماه به صورت آنلاین خرید می‌کنند. (رادیو عمومی ملی، 2018)
  • 1 نفر از هر 4 مصرف کننده‌ی آنلاین یک بار در هفته از فروشگاه آنلاین خرید می‌کند. (Invesp)
  • نرخ رشد خریداران آنلاین در سراسر جهان 47.3٪ نسبت به سال 2018 است. (Invesp)

تاثیر خرید آنلاین بر صنعت خرده فروشی

خرید آنلاین موجب تغییر چشم انداز صنعت خرده فروشی شده است.

همانطور که در داده‌های جمع‌آوری شده مشاهده خواهید کرد، مشتریان رفتار خود را نسبت به خرید تغییر داده‌اند. امروزه آن‌ها دیگر برای پرس و جو در مورد یک محصول از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر نمی‌روند، بلکه محصولات مورد نیاز خود را بصورت آنلاین جستجو کرده و زمانی که آن را در فروشگاه شما بیابند بدون هیچ معطلی آماده خرید از شما هستند.

این نشان می‌دهد که امروزه داشتن یک فروشگاه آنلاین چقدر مهم است.

شما می‌توانید با داشتن یکی از کانال‌های آنلاین این امکان را برای مشتریان بالقوه خود فراهم کنید تا بتوانند بدون مراجعه فیزیکی به فروشگاه شما، در مورد محصولات شما اطلاعات کسب کنند. اگر هنوز کسب و کار خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، ممکن است بخواهید از یک ایجادکننده‌ی فروشگاه آنلاین استفاده کنید یا حتی در یک بازار آنلاین ثبت نام کنید.

  • مصرف کنندگان تمایل دارند هنگامی که داخل یک فروشگاه هستند بتوانند مقایسه‌ی قیمت‌ها (65٪)، اطلاعات مربوط به محصول (61٪)، بررسی آنلاین (49٪)، انتخاب‌های محصول (35٪) و موجودی فروشگاه (16٪) را بصورت آنلاین مشاهده کنند. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، 2017)
  • 30% از مصرف کنندگان می‌گویند کانالی که از طریق آن محصولی را قبل از خرید مشاهده می‌کنند، فروشگاه‌های آنلاین است. بعد از آن گزینه‌های دیگر مشاهده‌ی محصول؛ تبلیغات آنلاین (15٪)، بررسی آنلاین (15٪)، رسانه‌های اجتماعی (10٪) ، ایمیل (10٪) و مقالات آنلاین (7٪) می‌باشد. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، 2017)
  • 48% از متولدین نسل ایکس و سال‌های 1360-1380 برای تحقیق در مورد خریدهای آنلاین از وب سایت‌های شرکت‌ها یا فروشگاه‌های رسمی آنلاین بازدید می‌کنند. (گزارش جهانی مصرف کننده آنلاین، 2017)

آنچه خریداران آنلاین می خواهند

خریداران همیشه از برندهای مورد علاقه خود انتظارات زیادی دارند، اما گستره‌ی انتظارات مصرف کنندگان آنلاین چقدر متفاوت است؟ برای کسانی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، آمار نشان می‌دهد که راحتی و تجربه خرید شخصی برای وفاداری مشتری در صنعت خرده فروشی آنلاین بسیار مهم است که این کار با ساده‌تر کردن معاملات، راحتی جستجو به منظور یافتن محصول مورد نیاز، رایگان کردن هزینه‌هایی مانند حمل و نقل و همچنین سیاست‌های مربوط به بازگشت محصول امکانپذیر است.

  • افراد به صورت آنلاین خرید می‌کنند زیرا این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در هر زمانی که خواستند  خرید کنید (88٪)، کالایی را که به دنبال آن هستید را به سرعت بیابند (88٪)، در زمان خود صرفه جویی کنند (84٪) و انتخاب بهتری از محصول داشته باشند (84٪). علاوه بر این، کسانی هستند که تمایل ندارند در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها برای خرید بایستند (78٪) و معتقدند که فروشگاه‌های آنلاین قیمت ارزانتری دارند (76٪). (رادیو عمومی ملی، 2018)
  • اگر فروشنده بتواند ارسال رایگان کالا را ارائه دهد، 90٪ از مصرف کنندگان آنلاین حتی حاضرند زمان بیشتری را برای دریافت محصول خود صبر کنند. (رادیو عمومی ملی ، 2018)
  • 6 نفر از 10 خریدار آنلاین قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید، نظرات مشتریان را می‌خوانند. (چهارمين منبع، 2016)
  • برای 78٪ از مصرف کنندگان آنلاین، بررسی محصولات در کانال‌های فروش آنلاین فروشگاه حائز اهمیت است. (رادیو عمومی ملی، 2018)
  • 39% افرادی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند می گویند که سیاست‌های مربوط به امکان بازگشت کالا بیشترین تاثیر را در تصمیم خرید آن‌ها دارند. (رادیو عمومی ملی ، 2018)

میزان خرید آنلاین در صنایع مختلف

امروزه فرهنگ خرید آنلاین ممکن است تقریبا برای تمامی کالاها وجود داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که افراد همه چیز را از طریق اینترنت خریداری می‌کنند.

آمارهای این بخش نشان می‌دهد که خریداران چه نوع کالاهایی را به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

با کمال تعجب مد یکی از صنایعی است که در خرید آنلاین بسیار طرفدار دارد. این درحالی است که خریداران قبل از خرید قادر به پرو لباس نیستند.

علاوه بر این، تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان محصولات سوپر مارکتی را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

  • در سطح جهانی، برترین دسته بندی‌های آنلاین برای خرید عبارتند از مد و لباس (61٪)، مسافرت (59٪)، کتاب و موسیقی (49٪)، فناوری اطلاعات (47%) و رویدادها (45٪). (بررسی بازرگانی نیلسن، 2018)
  • در آمریکای شمالی، پردرآمدترین صنایع آنلاین؛ بازی‌های ویدئویی (31٪) ، مواد غذایی بسته بندی شده (19٪)، دارو (25٪) و نوشیدنی‌های الکلی (9٪) هستند. (بررسی بازرگانی نیلسن، 2018)
  • در آسیا و اقیانوسیه، محبوب‌ترین صنایع آنلاین شامل فروشگاه‌های مواد غذایی بسته بندی شده (40٪)، مراقبت در منزل (37٪)، مواد غذایی تازه (35٪) و بازی‌های ویدئویی (30٪) است. (بررسی بازرگانی نیلسن، 2018)
  • 60% از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند کتاب، موسیقی، فیلم و بازی‌های ویدئویی را بصورت آنلاین خریداری کنند. (Statista، 2017)
  • 30% از فروش رایانه و لوازم الکترونیکی در سراسر جهان از طریق آنلاین انجام می‌شود. (آتلانتیک، 2019)

خرید آنلاین مد و لباس

  • پیش بینی می‌شود بازار جهانی تجارت الکترونیک مد قبل از پایان سال 2022  به 765 میلیارد دلار برسد. (تحقیقات فارستر، 2018)
  • تعداد خریداران آنلاین مد در سراسر جهان تخمین زده می‌شود تا سال 2022 به 911 میلیون نفر برسد. (تحقیقات فارستر، 2018)
  • 58% از بزرگسالان آمریکایی پوشاک را بصورت آنلاین خریداری می‌کنند. (رادیو عمومی ملی، 2018)
  • 22% خرید لباس در سال 2018 به صورت آنلاین انجام شده است. (آتلانتیک، 2019)

خریدهای آنلاین محصولات سوپر مارکت

  • 3% از فروش مواد غذایی جهانی در سال 2018 به صورت آنلاین صورت گرفته است. (آتلانتیک، 2019)
  • کارشناسان پیش بینی می‌‌کنند که 20 درصد از فروش مواد غذایی در سراسر جهان تا سال 2020 بصورت آنلاین انجام شود. (فوربس، 2018)
  • 20% از خریداران ساکن کره جنوبی هم اکنون مواد غذایی خود را بصورت آنلاین خریداری می‌کنند. (آتلانتیک ، 2019)

میزان خرید آنلاین در صنایع مختلف

آمار خریدهای آنلاین از طریق تلفن همراه

آخرین باری که کل روز را بدون چک کردن تلفن همراه خود گذرانده‌اید کی بود؟ می‌توانید پاسخ آن را در مورد مشتریان خود نیز تعمیم دهید.

امروزه، استفاده از تلفن همراه فراتر از تماس و پیام کوتاه است. با دسترسی به اینترنت و برنامه‌های مختلف تلفن همراه شما می‌توانید عملکردهای مختلف را که در گذشته تنها از طریق رایانه صورت می‌گرفت، انجام دهد. به عبارت دیگر، امروزه افراد قادر خواهند بود بدون نیاز به دسک تاپ از طریق تلفن همراه خود اقدام به خرید کنند. اگرچه تجارت آنلاین از طریق تلفن همراه هنوز به اندازه‌ی خرید آنلاین به شیوه‌ی سنتی محبوب نیست، اما ممکن است بهینه سازی فروشگاه‌تان برای معاملات از طریق تلفن همراه از نظر شما مهم باشد. با این روش می‌توانید بازار خود را گسترش داده و فروش را به حداکثر برسانید.

  • یک نفر از 5 بزرگسال آمریکایی منحصرا از طریق تلفن‌های هوشمند به اینترنت دسترسی دارد. (مرکز تحقیقات پیو، 2019)
  • پیش بینی می‌شود که معاملات خرده فروشی قبل از پایان سال 2019 به 203.94 میلیارد دلار برسد. eMarketer) ، 2019)
  • پیش بینی می‌شود سهم بازار خرید آنلاین از طریق موبایل در سال 2019 حدود 67.2٪ از فروش را تشکیل دهد. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود تا سال 2021 به 72.9٪ رشد یابد. (گزارش فروش خرده فروشی و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان، 2018)
  • هزینه هر کاربر برای تجارت الکترونیکی تلفن همراه قبل از سال 2021 تا 228٪ افزایش می‌یابد. (گزارش فروش خرده فروشی و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان، 2018)
  • 64% از ترافیک تجارت الکترونیکی با استفاده از تلفن‌های همراه در سه ماهه اول سال 2019 ایجاد شد. (Salesforce Shopping Index ، 2019)
  • در سطح جهانی تلفن‌های هوشمند 61% از بازدیدهای فروشگاه های آنلاین و کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها فقط 30 درصد را تشکیل می‌دهند. (Statista، 2018)
  • فقط 45٪ از خرده فروشی‌های آنلاین برای خرید از طریق تلفن همراه رسپانسیو هستند. 61٪ آنها تنها با لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها هماهنگی دارند. (Statista، 2018)

آمار خرید آنلاین از طریق تلفن همراه

آمار خرید آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی

کلیه‌ی افراد از جمله افراد مشهور، سیاستمداران و سازمان‌ها در رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارند. بنابراین، به راحتی می‌توان گفت که این شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مکان‌ها برای نمایش و فروش محصولات است. با این حال، همه‌ی شبکه‌های اجتماعی کاربری یکسانی ندارند. براساس داده‌های ارائه شده، خواهید دید که برخی از آن‌ها برای خرید بهتر از سایرین هستند، بنابراین لازم است دقت کنید که از کدام شبکه‌ی اجتماعی برای کمپین‌های فروش خود استفاده می‌کنید.

  • 87% از خریداران آنلاین می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی عامل مهمی در تصمیم‌گیری‌های خرید آن‌ها هستند. (آدویک ، 2018)
  • 500 فروشنده برتر سال 2017 تقریبا 6.5 میلیارد دلار از فروش در شبکه‌های اجتماعی درآمد داشته‌اند. (آدویک، 2018)
  • 40% شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای فروش استفاده می‌کنند. (فوربس، 2018)
  • سایت‌های رسانه‌های اجتماعی با بالاترین سهم بازار خرید آنلاین شامل فیس‌بوک(%38.82) ، یوتیوب (%26.38) ، توئیتر(%6.21) ، پینترست (%2.13) ، اینستاگرام (%2.07) و لینکدین(%1.58) هستند. (Socialnomics ، 2018)
  • پینترست بالاترین مقدار متوسط خرید را با 154 دلار دارد. بعد از آن اینستاگرام با 103 دلار، فیس‌بوک با 69 دلار و اسنپ چت با 57 دلار می‌باشد. (مجله بازاریابی موبایل، 2019)
  • 85% خریدهای رسانه‌های اجتماعی از طریق فیس بوک است. (Shopify ، 2018)
  • تقریبا 25٪ از کسب و کارهای مدرن پیشنهاد خرید از طریق فیس‌بوک را به خریداران خود ارائه می‌دهند. (فوربس، 2018)

بهترین استفاده از شبکه‌های اجتماعی به منظور فروش آنلاین در ایالات متحده

آیا می‌خواهید مطمئن شوید که کمپین‌های فروش در شبکه‌های اجتماعی شما باعث فروش می‌شوند؟

شما می‌توانید با تمرکز بر روی شبکه‌های اجتماعی که مخاطب هدف شما به احتمال زیاد از آن‌ها برای خریدهای اجتماعی استفاده می‌کند، شروع کنید. سپس سعی کنید ویژگی‌های مختلفی را که هرکدام از این شبکه‌های اجتماعی به کسب و کارهای آنلاین ارائه می‌دهند ، مطالعه کنید. به عنوان مثال، فیس بوک این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به طور مستقیم بر روی آن بفروشید. همچنین، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا پست‌های جداگانه برای خرید ایجاد کنید تا دیگر نیازی به هدایت چندین باره‌ی مصرف کنندگان به منظور رسیدن به صفحه پرداخت نداشته باشید. در آخر، همانطور که در ادامه می‌بینید، مهم است که بدانید مشتریان در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی شما که به خرید آنلاین اختصاص دارند چه چیز را می‌خواهند مشاهده کنند. این امر به آن‌ها امکان می‌دهد بدون نیاز به تحقیق و تفحص گسترده، آنچه را که ارائه می‌دهید بهتر ارزیابی کنند.

  • طبق گفته 30٪ خریداران آنلاین، از طریق اینستاگرام، توییتر، پینترست یا اسنپ چت از برندها خرید می‌کنند. (فوربس، 2018)
  • 41% فروشندگانی که در اینستاگرام کالا و محصولات خود را می‌فروشند از ویژگی پست‌های مربوط به خرید استفاده می‌کنند زیرا باعث می‌شود معاملات سریع‌تر برای خریداران انجام شود. (Shopify ، 2018)
  • 23% از مردم می‌گویند که نظرات و توصیه‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند، در تصمیمات خرید آن‌ها نقش دارند. (فوربس، 2018)
  • 74% از مردم بر این باورند که بین مشاهده‌ی ویدئو در رسانه‌های اجتماعی و خرید آنلاین ارتباط مستقیم وجود دارد. (آدویک، 2018)

سهم خرید آنلاین از شبکه های اجتماعی

حقایق خریدهای آنلاین چه تاثیری بر روی کسب و کار شما دارد؟

هیچ چیز راحت‌تر از این نیست که فرد بتواند تنها با فشردن یک دکمه از خانه وسایل و محصولاتی را که احتیاج دارد سفارش دهد و آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرد. بعلاوه، همه‌ی افراد نمی‌توانند هر روز برای خرید وسایل مورد نیاز خود به بازار بروند. این دلایل و هزاران دلایل دیگر موجب شده تا صنعت خرده فروشی آنلاین در معرض شکوفایی و رشد قرار بگیرد.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا داشتن فروشگاه آنلاین برای شما ضروری است؟

که پاسخ این سوال تنها بله یا خیر می‌باشد.

آمار‌های مطرح شده نشان می‌دهد که هنوز هم فروشگاه‌های فیزیکی نسبت به فروشگاه‌های آنلاین برتری دارند و بسیاری از مصرف کنندگان خرید از آن‌ها را ترجیح می‌دهند. این امر به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند موارد مورد نظر خود را ارزیابی کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری در فروش آنلاین برای شما مفید نخواهد بود.

با اضافه کردن فروش آنلاین می‌توانید بررسی کنید که فروشگاه شما چگونه می‌تواند از این طریق دسترسی شما به مشتریان را افزایش داده و وفاداری آن‌ها را تقویت کند. علاوه بر این، فروش آنلاین همان چیزی است که می‌تواند شکاف بین شما و مصرف کننده را از بین ببرد و مشتریان را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به تعامل با پرسنل فروش، محصولات را بررسی کنند. به طور خلاصه، امیدواریم که آمارهای ارائه شده به شما برای ایجاد ایده جهت تغییرات در کسب و کارتان کمک کند تا بتوانید ساده‌تر برای رقابت با رقبای خود در سال آینده برنامه‌ریزی کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com