• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

تحولات تحقیقات بازار با ورود هوش مصنوعی

تحولات تحقیقات بازار با ورود هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) در زمینه تحقیقات بازار، تأثیر قابل توجهی گذاشته است و روش جمع‌آوری، تحلیل و استفاده از داده را به‌طور کلی تغییر داده است. تکامل تحقیقات بازار با ورود AI به شیوه‌های زیر قابل مشاهده است:

۱جمع‌آوری داده

 هوش مصنوعی باعث شده که جمع‌آوری داده به‌صورت آسان امکان‌پذیر باشد و از منابع مختلف جمع‌آوری گردد. الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند آموزش داده شوند تا به‌طور خودکار داده‌ها را از منابع آنلاین مختلف، از جمله رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و بازخورد مشتری جمع‌آوری و دسته‌بندی کنند. این به محققان اجازه می‌دهد تا به یک منبع اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند که قبلاً در دسترس نبوده یا جمع‌آوری آن سخت بوده است.

۲- تحلیل داده

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل AI قادر به پردازش و تحلیل داده‌های حجیم هستند، که محققان به‌سرعت و به‌طور کارآمد بتوانند استفاده نمایند. این ابزارها می‌توانند الگوها، همبستگی‌ها و ناهماهنگی‌های در داده‌ها را شناسایی کنند که ممکن است توسط تحلیلگران انسانی نادیده گرفته شود. ابزارهای تحلیل احساساتAI  نیز می‌توانند احساسات و نظرات مشتری را از حجم بزرگی از داده‌های متنی شناسایی کنند.

۳- شخصی‌سازی

 ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌توان برای شخصی‌سازی کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات براساس رفتار و ترجیحات مشتری استفاده کرد. این می‌تواند منجر به استراتژی‌های بازاریابی هدفمندتر و مؤثرتر شود که باعث افزایش تعامل مشتری و نرخ تبدیل می‌شود.

۴- مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده

 هوش مصنوعی می‌تواند برای ایجاد مدل‌های پیش‌بینی‌کننده استفاده شود که می‌تواند روندها و رفتارهای مصرف‌کننده را پیش‌بینی کند. به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی و توسعه محصول خود را به‌طور مؤثرتری برنامه‌ریزی کنند و به آن‌ها مزیت رقابتی بدهد.

۵- خودکارسازی

 هوش مصنوعی می‌تواند برخی از وظایف تحقیقات بازار، مانند طراحی نظرسنجی، جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل را خودکار کند. این امر زمان محققان را آزاد می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روی کارهای سطح بالاتر، مانند تفسیر و به‌کارگیری بینش‌های تولیدشده توسط ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کنند.

۶- جمع‌آوری اطلاعات دقیق

هوش مصنوعی برای شناسایی و تصحیح هرگونه خطا در داده‌های جمع‌آوری‌شده طراحی شده است و اطمینان حاصل می‌کند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده دقیق و قابل‌اعتماد هستند. این روش دیگری است که در آن هوش مصنوعی می‌تواند در زمان فرآیند تحقیق صرفه‌جویی کند و شما را قادر می‌سازد اطلاعات لازم را برای گرفتن بهترین تصمیم برای کسب‌وکار خود جمع‌آوری کنید.

بدون اطلاعات دقیق، گرفتن تصمیمات در زمینه کسب‌و‌کار بسیار سخت است، چه برسد به تصمیماتی که به شما کمک می‌کند، تجارت خود را توسعه دهید. داده‌های نادرست می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد و در نتیجه آن پیامدهای زیر اتفاق می‌افتد:

  • ایجاد استراتژی ضعیف
  • هدف‌گذاری نادرست مخاطب
  • پیام‌رسانی نادرست
  • ایجاد تنش بین شما و مخاطبان

هرچه داده‌های شما دقیق‌تر باشد، تصمیمات شما بهتر خواهد بود، کسب‌وکار شما رشد و رونق بیشتری خواهد داشت و مشتریان شما راضی‌تر خواهند بود.

۷- تجزیه‌وتحلیل استراتژی‌های رقیب

وقتی صحبت از رقبای شما می‌شود، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید رقبای شما چه‌کار می‌کنند و چگونه آن را انجام می‌دهند.

استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات بازار مؤثرترین راه برای درک بهتر استراتژی‌های رقیب شماست. به شما این امکان را می‌دهد که از کارهایی که آن‌ها درست یا غلط انجام می‌دهند، چگونه می‌توانید استراتژی خود را برای رقابت بهتر بهبود بخشید، استفاده کنید.

همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید تا بتوانید آن‌ها را بهتر هدف قرار دهید و راه‌حل‌هایی را که ممکن است از رقبای شما دریافت نمی‌کنند به آن‌ها ارائه دهید. این به شما امکان می‌دهد موقعیت بهتری در بازار داشته باشید و مزیت رقابتی کسب کنید.

۸- بخش‌بندی/هدف‌گذاری بهتر مشتری

وقتی صحبت از تقسیم‌بندی و هدف‌گذاری مشتری به میان می‌آید، استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات بازار یکی از مؤثرترین راه‌ها برای درک بهتر مشتریان و نحوه خدمت‌رسانی بهتر به آن‌ها است.

با هوش مصنوعی، گروه شما می‌تواند به‌طور خودکار ویژگی‌های مشتریان شما را شناسایی کند، که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را بهتر هدف قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا در خدمت‌رسانی به مشتریان خود مؤثرتر باشید و منجر به درآمد بیشتر و نتیجه بهتر شود.

همچنین شما را قادر می‌سازد تا نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کنید، که به شما کمک می‌کند با آن‌ها رابطه قوی برقرار کنید و بهترین تجربه ممکن را برای آن‌ها فراهم کنید.

۹- دریافت نتایج عملی در زمان کم

هوش مصنوعی در تحقیقات بازار یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد نتایج عملی در زمان واقعی است. این شما را قادر می‌سازد تا بهترین اقدام را انجام دهید و به نتایج بهتری برسید.

درحالی‌که هوش مصنوعی ابزار فوق‌العاده‌ای است، مهم است که به یاد داشته باشید که جایگزینی برای هوش انسانی نیست. درحالی‌که این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما در تجزیه‌وتحلیل حجم زیادی از داده‌ها کمک کنند و اقدامات پیشنهادی را برای کمک به پیشروی در اختیار شما قرار دهند، مهم است که به یاد داشته باشید که تصمیم نهایی هنوز به عهده شما و گروه‌تان است. تکیه صرف بر هوش مصنوعی آن عنصر انسانی را حذف می‌کند و می‌تواند به نتیجه‌ای کمتر از مطلوب منجر شود.

۱۰- صرفه جویی در هزینه

با توجه به اینکه هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از جنبه‌های تحقیقات بازار را خودکار کند و نیاز به نیروی انسانی و هزینه‌ها را کاهش دهد. این امر می‌تواند به شرکت‌های کوچکتر با بودجه محدود بسیار مفید باشد.

شرکت بهینه کاوان کیفیت مجری انواع پروژه‌های تحقیقات بازار برای مشتریان است، جهت ارتباط با ما می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۹۶۶۲۱۳۵۰ تماس حاصل نمایید.

 نتیجه‌گیری

به‌طور کلی، استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات بازار می‌تواند طیف وسیعی از مزایا، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌های سریع‌تر و دقیق‌تر، بینش عمیق‌تر در مورد رفتار مصرف‌کننده و بهبود مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده را ارائه دهد. این مزایا می تواند به شرکت ها کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و در بازارهای مربوطه خود مزیت رقابتی کسب نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com