• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

تحقیقات بازار و متاورس؛ چه چیزی در آینده انتظار می‌رود؟

تحقیقات بازار و متاورس؛ چه چیزی در آینده انتظار می‌رود؟

فهرست عناوین:

 

پیشرفت سریع در سرعت توسعه اینترنت و تکنولوژی، منجر به ایجاد راه‌ها و پلتفرم‌های جدید برای برقراری ارتباط با دیگران شده است. با ورود متاورس مردم را به این پرسش وا داشته است که آینده ارتباط اجتماعی چگونه خواهد بود. سوالات مهمی چون:

۱- چه راه‌هایی برای تعامل مردم با متاورس وجود دارد؟

۲- چقدر طول می‌کشد تا این پلتفرم در همه جا فراگیر شود؟

۳- چگونه متاورس نحوه اجتماعی شدن ما در جهان مادی را تغییر خواهد داد؟

۴- متاورس چگونه بر تجارت و مصرف تاثیر می‌گذارد؟

۵-  چگونه می‌توان از متاورس برای تبلیغات دیجیتال و تحقیقات بازار استفاده نمود؟

در حالی که هنوز نمی‌توان به بسیاری از این سوالات پاسخ داد، جالب است حدس بزنیم که چگونه این پلتفرم بر نحوه عملکرد افراد و مشاغل تاثیر خواهد گذاشت. مانند تاثیرات رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام، در حال حاضر نیز می‌توانیم در لبه پرتگاه تغییری دیگر باشیم.

متاورس چیست؟

قبل از هرچیزی باید معنای متاورس را درک نماییم. متاورس یک شبکه واقعیت مجازی است که هرکسی می‌تواند عضو آن شود و با دیگران در تعامل باشد. کاربران با هدستی درگیر می‌شوند که بینایی و صدایی آنها در واقعیت مجازی غوطه‌ور می‌گردد. در متاورس افراد می‌توانند فعالیت‌هایی نظیر بازی کردن، چت کردن و ساختن دنیاهای جدید را داشته باشند. ظرفیت استفاده از متاورس نیز در حال افزایش است. هر کاربر دارای آواتار قابل تنظیم است که می‌تواند یک نمایش واقعی یا غیرواقعی از هویت فرد باشد.

چگونه متاورس می‌تواند ابزاری برای تحقیقات بازار باشد.

متاورس در تحقیقات بازار این امکان را می‌دهد که کسب و کارها درک مناسبی از مخاطبان هدف خود به دست بیاورند و استراتژی‌های بازاریابی را توسعه دهند. در حالی که هیچ یک از نمونه های زیر در حال حاضر کاربردی نیستند، اما همه این موارد تغییرات احتمالی و حتی بهبود‌هایی را در نحوه انجام تحقیقات بازار نشان می‌دهند.

گروه‌های کانونی مجازی و تحقیقات کیفی

یکی از جهت‌گیری‌ های جالب برای تحقیقات بازار، اجرای گروه‌های متمرکز مجازی و مصاحبه است. به جای ملاقات و جلسه در زوم، مانند بسیاری از شرکت‌ها، افراد می‌توانند از طریق متاورس با مصاحبه‌شوندگان خود تعامل داشته باشند. این می‌تواند باعث شود پاسخ دهندگان احساس راحتی بیشتری کنند، زیرا می‌توانند ناشناس بودن خود را حفظ کنند و در عین حال ارتباط فرد به فرد با مصاحبه‌‌کننده را احساس کنند. همچنین با استانداردسازی آواتارها سوگیری ضمنی مصاحبه‌گر محدود می‌شود، زیرا جنبه‌هایی از هویت پاسخ دهنده نیازی به مشخص شدن ندارد.

جلسات مجازی با مشتریان

راه دیگری برای استفاده از تعامل اجتماعی در متاورس، جلسات مجازی با مشتریان است. متاورس می‌تواند با حذف سوگیری‌ها جلسات را به صورت اختصاصی با مشتریان ایجاد نماید. به خصوص در عصری که مشتریان و فروشندگان کمتر به صورت حضوری با هم تعامل دارند، جایگزین بهتری نسبت به zoom است.

روشی جدید برای نظرسنجی

یک راه برای ادغام نظرسنجی با متاورس از طریق تست مجازی محصول است. این ‌می تواند به این معنی باشد که کاربران وارد یک سوپرمارکت مجازی بشوند و نظارت کنند که کدام محصولات را در یک سفر خرید متوسط خریداری کنند. شبیه‌سازی‌های مختلف سبب می‌شود که طراحی محصول نیز به صورت مختلف باشد. به جای اینکه از شرکت کنندگان بپرسید که چه اقلامی را برای خرید انتخاب می‌کنند، می‌توان با دیدن اینکه مردم در محیط شبیه‌سازی شده عمل می‌کنند، درک واقعی‌تری از عادات و درک برند به دست آورید.

افزایش فرصت‌ها برای بخش‌بندی بازار

معرفی متاورس بازارکاملا جدیدی را برای هدف‌گذاری برای افراد باز می‌کند. تلاش‌های بازاریابی طراحی شده برای هدف قرار دادن کاربران متاورس می‌تواند به کسب و کارها در تمایز محصول و آگاهی از برند در میان بخش جدید جمعیت کمک کند. برای مثال شرکت‌ها می‌توانند برای قرار دادن محصولشان در یک رویداد مجازی یا ادغام در یک بازی، هزینه‌ای بپردازند.

کشف حقایق از زاویه‌ای دیگر

همانطور که متاورس محبوبیت پیدا می‌کند، پیدا کردن نقاط تمایز بین نحوه تعامل کاربران با محصولات آنلاین در مقابل واقعیت مجازی جالب خواهد شد. به عنوان مثال مردم اغلب محصولاتی را خریداری می‌کنند که با ادراک آنها مطابقت دارد. جالب خواهد شد که در متاورس ببینیم کاربران با یک شخصیت جدید بالقوه چگونه عمل می‌کنند.

نتیجه‌گیری

همانطور که متاورس نحوه تعامل افراد با محیط خود را تغییر می‌دهد، تحقیقات بازار و مسیرهای تجاری جدیدی را باز می‌کند. شاید با ادامه دادن تعاملات و خدمات بیشتر به صورت آنلاین، یک چرخش آونگی به سمت اجتماعی شدن حضوری ایجاد شود. در متاورس تست محصول به صورت دیجیتالی امکان‌پذیر می‌شود. با این حال اکنون امکانات بی‌پایان هستند و متاورس ممکن است تحول بزرگ بعدی باشد.

شرکت تحقیقات بازار بهینه کاوان کیفیت خدمات تحقیقاتی در زمینه بازار و مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت‌ با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های تحقیقاتی مختلف، اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را درباره بازار، مشتریان، رقبا و روندهای بازار جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند.

انجام پروژه تحقیقات بازار نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای چند مرحله‌ای است. شرکت بهینه کاوان کیفیت با تعیین روش تحقیق، طراحی نمونه‌گیری، جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل داده‌ها و در نهایت تفسیر و ارائه نتایج به مشتریان خود کمک می‌کند. جهت ارتباط با مجموعه بهینه کاوان کیفیت با شماره تماس ۰۲۱۴۳۹۰۴۳۳۲ یا ایمیل info@behinekavan.com در ارتباط باشید.

مرجع مقاله

Market Research & the Metaverse: What Does the Future Hold

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com