• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

بالاترین رکورد فروش وسایل نقلیه جدید در ماه اکتبر

بالاترین رکورد فروش وسایل نقلیه جدید در ماه اکتبر

بالاترین رکورد فروش وسایل نقلیه جدید در ماه اکتبر؛ شورلت محبوب‌ترین برند (گزارش مجله J.D.Power)

پیش‌بینی فروش خرده‌فروشی

طبق پیش‌بینی‌ها فروش خرده‌فروشی خودروهای جدید در اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشی‌ خودروهای جدید در این ماه به حدود ۱ میلیون ۲۰۰ واحد و با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به ماه اکتبر ۲۰۲۱ روبه‌رو گردد. مقایسه حجم فروش بدون در نظر گرفتن روزهای فروش، افزایش ۸ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی فروش کل

فروش کل خودروهای جدید برای اکتبر ۲۰۲۲ شامل خرده فروشی و غیر خرده فروشی به میزان ۱ میلیون ۱۵۷ هزار واحد افزایش ۱۵ درصدی در ماه اکتبر را نشان می‌دهد. مقایسه حجم کل فروش بدون در نظر گرفتن روزهای فروش افزایش حدود ۱۱ درصدی را در برگرفته است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

نتایج اکتبر نشان می‌دهد که سطح موجودی وسایل نقلیه جدید بهبودی ملایمی را تجربه می‌کند، زیرا پیش بینی می‌شود واحدهای خرده فروشی آخر ماه برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۱ از یک میلیون دستگاه فراتر رود. حال با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، به دلیل در دسترس بودن خودروهای ناب از لحاظ تاریخی همچنان این آمار کمتر از پتانسیل خود است.

همانطور که انتظار می‌رفت، با افزایش عرضه چندین شاخص مالی شاهد آرام شدن از نرخ‌های رشد داغ در اوایل سال جاری بوده‌اند، اما سلامت مالی صنعت همچنان مثبت است. سود فروشنده به ازای هر واحد همچنان نسبت به اوج خود به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، فقط بیش از ۵۰۰ دلار نسبت به چند ماه قبل کاهش یافته است، اما همچنان بیش از دو برابر میزان قبل از همه‌گیری بوده است. همچنین با توجه به افزایش حجم فروش همراه با قیمت‌های معاملاتی نزدیک به رکورد، خرده‌فروشان در مجموع دومین اکتبر ماه پرسود را تجربه خواهند کرد. اگرچه افزایش نرخ‌های بهره همچنان مقرون به صرفه بودن فشار وارد می‌کند، خریداران در این ماه بیش از اکتبر گذشته پول بیشتری را برای خودروهای جدید خرج کردند. به طور کلی انتظار داریم در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت و سودآوری هر واحد باشیم، با این حال نزدیک به ۵۰ درصد فروخته می‌شوند، MSRP (قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده) خودروهای جدید همچنان بالاتر از صنعت و در حال تنظیم مجدد به یک محیط قیمت‌گذاری باثبات‌تر است.

نمایندگی‌ها به پیش فروش وسایل نقلیه در خط تولید خود ادامه می‌دهند.  در این ماه ۵۲ درصد از وسایل نقلیه ظرف ۱۰ روز پس از رسیدن به نمایندگی فروخته می‌شوند. در حالی که میانگین تعداد روزهایی که یک وسیله نقلیه جدید قبل از فروش در اختیار فروشنده ۱۹ روز است که نسبت به ۲۰ روز سال قبل کاهش یافته است.

برای ماه اکتبر قیمت خودروهای جدید به عنوان یک رکورد بی سابقه باقی می‌ماند، به طوری که انتظار می‌رود میانگین قیمت به ۴۵ هزار دلار برسد که یک رکورد برای اکتبر و افزایش ۲٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته است. افزایش حجم فروش و قیمت‌های معاملاتی نزدیک به رکورد سبب شده است که ۴۶ میلیارد دلار برای خودروهای جدید هزینه کنند. بالاترین سطح برای ماه اکتبر و افزایش ۱۰٫۹ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال گذشته را نشان می‌دهد.

حتی با افزایش اندک موجودی، تقاضای زیاد همچنان به تولیدکنندگان اجازه حفظ سطح پایینی از تخفیف را می‌دهد. میانگین هزینه‌های تشویقی برای هر وسیله نقلیه به ۸۸۲ دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته ۴۴٫۷ درصد کاهش داشته است. برای ششمین ماه متوالی به زیر هزار دلار خواهد رسید.

چشم انداز EV

شاخص علاقه‌مندی و دسترسی EV در حال افزایش است. اما در شش ماه گذشته ثابت بوده است، با سهم ماهانه خرده‌فروشی در ۵٫۶ درصد معلق است. فقدان شارژ عمومی و قیمت دلایل اصلی برای عدم پذیرش EV هستند.

خودرو شورلت اکنون با یک درصد و پشت سر گذاشتن تسلا، محبوب‌ترین برند خودروهای برقی در کشور آمریکا است. در جدول زیر میزان محبوبیت برندهای مختلف خودرو براساس شاخص EV و بر مبنای رضایت خریداران از خیلی راضی و راضی در نظر گرفته شده است. در ماه اکتبر میزان محبوبیت خودروهای شورلت، تسلا و فورد با درصدهای ۴۲٫۶ درصد، ۴۱٫۵ درصد و ۳۷٫۹ درصد نشان داده شده است.

نتیجه‌گیری و جزئیات فروش

کل سود خرده فروش در هر واحد شامل درآمد ناخالص و درآمد مالی و بیمه با کاهش ۱۰٫۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۵۲۲ دلار رسیده است. پیش بینی می‌گردد کل سود خرده فروشی ها از فروش خودروهای جدید در ماه اکتبر ۲۰۲۱ کاهش پیدا کند و به ۴٫۶ میلیارد دلار برسد که دومین اکتبر برتر در تاریخ است.

مقایسه فروش‌ و SAAR (نرخ سالانه تنظیم شده فصلی)

خودروهای جدید آمریکا ماه اکتبر ۲۰۲۲ ماه سپتامبر ۲۰۲۲ ماه اکتبر ۲۰۲۱
خرده فروشی‌ها ۱۰۰۸۱۵۶ واحد

(۱۲ درصد بیشتر از اکتبر ۲۰۲۱)

۹۶۲۹۳۷ واحد ۹۳۳۸۱۶ واحد
فروش کل ۱۱۵۷۸۹۴ واحد

(۱۵ درصد بیشتر از اکتبر ۲۰۲۱)

۱۱۰۶۷۲۱ واحد ۱۰۴۳۶۵۳ واحد
خرده فروشی SAAR ۱۳ میلیون واحد ۱۱٫۹ میلیون واحد ۱۱٫۷ میلیون واحد
کل SAAR ۱۵ میلیون واحد ۱۳٫۴ میلیون واحد ۱۳٫۲ میلیون واحد

چشم‌انداز تقاضا نسبت به ماه گذشته تقریبا بدون تغییر است و به ۸۲ میلیون واحد رسیده است که تنها ۰٫۲ درصد بیشتر از یک سال قبل است. انتظار می‌رود مشکلات زنجیره تامین در طول سال ۲۰۲۳ کاهش یابد اما بهبود کامل هنوز در افق کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد. این صنعت در مجموع بیش از ۳۰ میلیون واحد از شروع همه‌گیری از دست داده است که برخی از آنها بازیابی نخواهند شد. در سال آینده انتظار داریم که تقاضا ۴ درصد افزایش یابد و به ۸۴٫۸ میلیون واحد برسد اما با توجه به سطح بالایی از عدم قطعیت که باقی مانده است مطمئنا یک سال دیگر با ۸۱ میلیون واحد قابل قبول است.

برای آشنایی بیشتر با خدمات تحقیقات بازار شرکت بهینه کاوان کیفیت به این لینک مراجعه نمایید.

مرجع اصلی مقاله

J.D.Power Report

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com