• تهران، تهران بخش مرکزی، شهر تهران، محله پونک جنوبی، خیابان سردار جنگل، خیابان شهید بهشتی، پلاک 66، طبقه چهارم، واحد 4
لوگو بهینه کاوان کیفیت - behinekavan.com

تماس با ما

02143904332

ایمیل

info@behinekavan.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17

اهمیت بیشتر تحقیقات بازار در عصر همه گیری کرونا

اهمیت بیشتر تحقیقات بازار در عصر همه گیری کرونا

 قدرت تصمیم­ گیری سریع بر گرفته از تحقیقات بازار و بررسی بینش مصرف کننده هرگز به اندازه دوران بحران ارزشمند نیست. چگونه کسب و کارها می­ توانند از تحقیقات بازار برای پشتیبانی و حمایت از تصمیمات فوری در طول بحران همه گیری کرونا استفاده نمایند؟

در مواجهه با واقعیت این بحران همه­ گیری کرونا، همه کسانی که در حوزه تحقیقات بازار کار می­ کنند نیز با عدم قطعیت مواجه شده­ اند. با این حال متخصصین تحقیقات بازار با قراردادن تیم­ های خود در مراکز تماس با مشتریان، مشاوره­ های مبتنی بر شواهد و بررسی صدای مشتریان نقش مهمی در این عصر دارند.

 سوال اینجاست، پس چه کار باید کرد؟ طبیعتاً شما با اطلاعات قبلی و قدیمی نمی­ توانید تصمیمات مهم بگیرید. تصمیمات مهم باید بر مبنای شواهد باشد نه فرضیاتی که ما داریم. مردم می ­دانند که چه کارهای متفاوتی در این عصر انجام می­ دهند؛ پس کافی است از آنان بپرسید.

 در ابتدای شروع این بحران پس از تعجیل اولیه جهت عکس العمل به همه ­گیری توسط شرکت­ ها، اکنون زمانی است که شرکت ­ها تصمیم بگیرند چگونه می­ توانند به مردم در این بحران به صورت عملی و احساسی به بهترین وجه کمک کنند. منظور حمایت عملی مشتریان در مسیری درست، کمک به عدم تعدیل و حفظ مشاغل برای کارکنان و اخذ تصمیمات درست در این زمینه است. با بررسی بحران­ های پیشین و شواهد آن در می­یابید که نحوه واکنش برندها در این شرایط تأثیر زیادی در بقای کسب و کار ایشان و بهبود سریع پس از بحران داشته است.

همه گیری کروناکرونا ویروس

بازخورد سریع از مصرف کننده حیاتی است.

 خوشبختانه با بهره­ گیری از شیوه جمع آوری اطلاعات آنلاین شما می­توانید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و نیاز خود به جمع آوری اطلاعات در خصوص بینش مشتریان را رفع نمایید. در دوره همه­ گیری این ویروس زمان مهمترین عامل است. خبر خوب اینست که با بهره ­گیری از فناوری­ های آنلاین سنجش بینش مشتریان شما می­ توانید در کوتاه ­ترین زمان ممکن تحقیق خود را کامل کنید.

در اینجا پنج سئوال وجود دارد که شرکت شما نیاز به پاسخ سریع آن دارد:

۱) مردم چگونه به بحران پاسخ می ­دهند و چه پیامدهایی در کشور ما دارد؟

یک تحقیق جامع توسط شرکت تحقیقات بازار بهینه کاوان کیفیت به شما اجازه می­دهد در مورد چگونگی رفتارها، ترس ­ها و انتظارات در حال تغییر مردم به عنوان پیامدهای همه ­گیری در یک صنعت خاص مطلع شوید.

نظرسنجی به شما می­ گوید که مردم به قضایا چگونه نگاه می ­کنند و از سوی دیگر بررسی ابری متون و تصاویر در شبکه ­های اجتماعی و بهره گیری از هوش مصنوعی تغییرات سبک زندگی مردم را تبیین می­ کند.

۲)رفتار مشتری در رسته محصولات ما چگونه تغییر می ­کند و از برند چه انتظاراتی دارد؟

با بسته شدن مغازه­ ها، سیل درخواست­ های مشتریان به سوی وب سایت­ های خرید آنلاین مراکز تماس و رسانه­ های اجتماعی برای خرید و دریافت مشاوره روانه شده است. با این تغییر ماهیت اکنون زمان آن رسیده است که نیازها، رفتارها و نگرانی ­های مشتریان خود را در این بازار جدید ارزیابی کنید و به صورت عملی برای آن راهکار لجستیک و اصلاح ساختار ارتباطات با مشتریان داشته باشید.

۳) آیا محتوای بازاریابی ما در طول این همه ­گیری و بحران به خوبی طنین انداز خواهد شد؟

هنگامی که مردم در خانه و قرنطینه محبوس می­شوند، در این فضا هم از دیدگاه سایرین در رسانه­ های اجتماعی بیشتر استفاده می ­کنند و هم خود بیشتر نظراتشان را به اشتراک می­ گذارند. توانایی شما در بررسی موارد مطرح شده و پاسخگویی سریع در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. محتوای خوب بسازید و آن را پایش نمایید.

۴)کارکنان شما چه احساسی دارند در عصر همه گیری کرونا؟

کارکنان شما نیز مانند سایرین احساساتی نامشخص و سردر گم دارند. نگرانی­ های مختلف اعم از وضعیت اشتغال ایشان و رفع دغدغه آینده کارکنان در شرایط این بحران حائز اهمیت است.

پیام­ های مدیریتی شما بسیار مهم است که در خصوص کارکنان و برندتان چگونه در سازمان طنین انداز می ­گردد. به نیازهای عاطفی و مالی پرسنل در این دوران توجه ویژه داشته باشید. ایشان پس از بحران می­ توانند آینده مطلوب برند شما را رقم بزنند.

۵) بحران همه­ گیری کرونا چگونه بر چشم انداز بلند مدت برند شما تأثیر می ­گذارد؟

بسیاری از عاداتی که در طول این همه ­گیری تغییر کرده است، شاید دیگر هیچ­گاه به نقطه اول باز نگردد. شما می­ توانید با شناسایی پیشاپیش این عادات جلوتر از رقبا استراتژی بلند مدت سازمان خود را تغییر دهید تا محصول شما خروجی واقعی نیاز مشتریان آتی باشد.

 در این مقاله به آن پرداختیم که در شرایط همه ­گیری ویروس کرونا و بحران ناشی از آن بیش از پیش سازمان ­ها نیاز به تحقیقات بازار سریع و مدون دارند. همکاران ما در شرکت خدمات مهندسی بهینه کاوان کیفیت آمادگی طراحی و پیاده سازی جامع تحقیقات بازار مورد اشاره در این مقاله را دارا بوده و می ­توانند در سریع­ ترین زمان ممکن آن را پیاده سازی نمایند.

 

تهیه شده توسط تیم تحقیق و پژوهش شرکت خدمات مهندسی بهینه کاوان کیفیت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


خواسته‌ها و انتظارات مشتریان
  • 16
  • مارس
  • خواسته‌ها و انتظارات مشتریان

    از تئوری تا عمل چگونه باید نیازهای مشتریان را برآورده سازیم؟ مقدمه با گذر از دوره محصول‌گرایی و حرکت به سمت دوره بازارگرایی، ...

    چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟
  • 9
  • آوریل
  • چگونه وضعیت رضایتمندی مشتریان خود را بهبود دهیم؟

    مقدمه در محيط كسب و كار امروزي، رضايتمندي مشتريان يكي از كليدي‌ترين شاخص‌هاي بررسي وضعيت فرآيندهاي سازماني و نيز يكي از عوامل موفقيت ...

    مهندسی خدمات پایدار
  • 14
  • آوریل
  • مهندسی خدمات پایدار

    رویکردی نوین در فرهنگ خدمت‌رسانی مقدمه خدمت یک اقدام یا فعالیتی است که توسط یک شخص یا سازمان به شخص یا سازمان دیگر ...

    برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD
  • 14
  • می
  • برگزاري اولين دوره آموزشی تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD

    اولين دوره آموزشي كوتاه مدت تجزيه و تحليل و سرمایه‌گذاری در بازار CFD، روز شنبه ٢١ ارديبهشت ماه ١٣٩٨ به‌صورت كارگاهی در ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    02143904332

    آدرس

    تهران، خیابان سردار جنگل، بین میرزابابایی و 35 متری گلستان، کوچه شهید بهشتی، ساختمان 66

    پست الکترونیک

    info@behinekavan.com